נשיא אזרבייג'ן העניק חנינה לבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין שהיה כלוא במדינה, כך דווח באתר האינטרנט של הנשיא. מעצרו התבצע לאחר שכתב בבלוג שלו מספר פוסטים ביקורתיים בשפה הרוסית נגד אזרבייג'ן ונשיאה. בחודש פברואר הוא הוסגר בידי בלרוס לאזרבייג'ן. 

בדצמבר האחרון, שלטונות בלרוס עצרו את לפשין, המחזיק גם באזרחות רוסית, בעקבות בקשת מעצר שהגישה אזרבייג'ן נגד הישראלי, בטענה ל"פגיעה בביטחון המולדת". לפשין, תושב חיפה בן 40, ביקר באזור נגורנו קרבאך, מובלעת בשטח הגאוגרפי של אזרבייג'ן, שהכריזה באופן חד-צדדי על התנתקותה מהרפובליקה החילונית מוסלמית, ולאחר מכן הביע תמיכה גלויה בעצמאות האזור. באזרבייג'ן זעמו על כך והוציאו צו מעצר נגדו בגין בגידה וריגול.
 
כאשר הגיע לבלרוס, נעצר לפשין לבקשת האזרים, שדרשו להסגירו אליהם. ישראל מיהרה לפנות לשלטונות בלרוס, בבקשה שלא יסגירו אותו לאזרבייג'ן לפני שהם מדברים עם ישראל ולוקחים בחשבון את עמדתה. במקביל, משרד החוץ פנה לשגרירות ישראל בבאקו, וביקש ממנה לפנות בדחיפות לשלטונות כדי לראות אם אפשר למנוע את ההסגרה והפגיעה באזרח ישראלי, אך ללא הצלחה.

במשפטו, השופט קבע כי גזר הדין בגין סעיף זה הינו שלוש שנים. השופט הסביר כי הסיבות לכך שלא קיבלו את דרישות התביעה במלואם של שש וחצי שנים, נבע מכך שללפשין אין עבירות קודמות ולאור העובדה שהוא אב לתינוקת. 


לפשין. צילום משפחתי


ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה בעקבות הדיווחים: "שמחתי לשמוע הבוקר כי נשיא אזרביג'אן  אילהם אלייב החליט לחון את האזרח הישראלי אלכסנדר לפשין וכעת הוא יוכל לשוב למשפחתו. זהו צעד מבורך שלמעשה תואם את מצב היחסים הקרובים בין ישראל לאזרביג'אן.

 
סבטלובה הוסיפה כי "אני מלווה את המקרה מרגע מעצרו של לפשין בבלארוס והסגרתו לאזרביג'אן בחודש דצמבר האחרון. פניתי בעניינו לראש הממשלה ולגורמים נוספים. טוב שהסאגה הארוכה והמייגעת הזאת הגיעה לסיומה".