סופת ההוריקן 'אירמה' כבר מתעופפת ברחבי פלורידה ועושה שמות. שליח חדשות 2, אוהד חמו, הנמצא באזור המוכה אסון שוחח עם לאה גולדין, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "ממה שאנחנו מבינים, הסופה עומדת להיחלש. זו סופה דרמטית, רוחות עזות והערים נמצאות במצור. מי שיוצא החוצה ייעצר על ידי כוחות הביטחון. אנחנו מבינים שהעוצמה נחלשה וירדה מדרגה 3 לדרגה 2 (מאז נחלשה גם לסופה בדרגה 1-מ"א), הדברים נראים מאד דרמטיים מכאן, היה צפי למכה יותר חזקה ולמרבה המזל זה לא המצב".





חמו אמר כי הוא מתקשה לתאר את ההרגשה. "זה כמו להסתובב במוסול ללא דאעש, אני מרגיש כאילו חזרנו למאה ה-19. הכל סגור, אין מקום בו אתה יכול לרכוש מזון, מים, דלק ועוד. שלושה מיליון בני אדם נמצאים ללא חשמל, הרשויות אט אט מנסות לשקם את הנזקים, אפשר לראות את התמונות היוצאות דופן ממיאמי המוצפת".



ייקח המון זמן והמון כסף לשקם את האזור ולכן הוא הוכרז כמוכה אסון. נתקלתי ושמעתי ישראלים, חלקם ברחו, כמו הרוב, לצפון כשהבינו שהסופה עוצמתית, אחרים נשארו וגם בהם נתקלתי. פלורידה היא מדינה עם הרבה מאוד יהודים, מן הסתם גם הם חווים את החוויה הזו".



לסיום הוסיף: "זה מעניין לראות את ההתנהלות של האנשים, אני מרגיש יותר בטוח בג'נין, שם אני מכיר את האויב והיריב, פה אתה לא יודע למה לצפות. מה שהלחיץ אותי היה שכל המלונות מלאים ושאין אוכל ושתייה, המדפים ריקים. כשאני פניתי לקופאית וביקשתי מים, היא סיפרה שאין במדפים ונתנה לי את המים שלה. סיפרתי לה שאני ישראלי והיא סיפרה לי שהיא איראנית, כששאלתי אותה אם היא מתחרטת שהיא נתנה לי את בקבוק המים שלה אז היא אמרה לי שממש לא. בסופו של דבר כשאתה נמצא בבית מוגן אז הכל בסדר אבל בחוץ זה מאד מפחיד, בייחוד בבתים הקרובים לחוף".



עריכה: איתמר זיגלמן