לפחות 18 אנשי כוחות ביטחון מצריים נהרגו היום (שני) בהתקפה על ארבעה שריוניות באזור מערב אל עריש, על הכביש לכיוון דיר אל עבד. בין הפצועים גם מפקד האזורי המערבי בצפון סיני, קצין בדרגה המקבילה לאלוף משנה, שאיבד את רגל שמאל. דאעש לקח אחריות על הפיגוע. 



הפיגוע בצפון סיני מגיע אחרי שפורסמה אזהרת מסע על ביקורים בטורקיה, ירדן וסיני לקראת חגי תשרי. לפני מספר חודשים ניהל הצבא המצרי מבצע נרחב בחצי האי סיני כנגד כוחות דאעש שהשתלטו על חלקים נרחבים באזור. באפריל הודיע הצבא כי חיסל שלושה בכירים ממנהיגי הארגון. הצבא לא ציין מי הם הבכירים בהם פגע, אך הדגיש שהם בין המנהיגים המרכזיים ביותר בתנועה. אחד מהם היה בכיר בגוף החקירות של הארגון. 

 
דאעש סיני ביצע לאורך השנים האחרונות מספר פיגועים כנגד כוחות הביטחון המצריים והמיעוט הנוצרי קופטי במדינה. הפיגוע הגדול ביותר היה זמן קצר לפני חיסול הבכירים כאשר שני פיצוצים גבו את חייהם של עשרות נוצרים קופטיים. הפיגוע הראשון אירע בכנסייה בעיר טנטא ומעוצמת הפיצוץ נהרגו לפחות 30 בני אדם. זמן קצר לאחר מכן התרחש פיגוע נוסף בכנסייה הקופטית מורקסיה שבשכונת עטארין שבעיר אלכסנדריה. בפיגוע השני נהרגו 13 בני אדם, בהם שלושה קציני משטרה שמנעו מהמחבל להיכנס למתחם. בנוסף לכך, נפצעו 35 בני אדם נוספים.

על פי הדיווחים, מחבל מתאבד ניסה להיכנס לכנסייה בשעה שראש הכנסייה הקופטית, האפיפיור תיאודורוס התפלל במקום, אך שוטר שעמד בכניסה לכנסייה מנע ממנו להיכנס. לאחר הפיגועים אלפי מצרים יצאו לרחובות אלכסנדריה, הפגינו נגד הטרור, ומחו נגד מה שהם הגדירו כניסיון של האסלאם הקיצוני להוביל את מצרים למלחמת דת.