"אירמה" היא כבר לא הוריקן, ואפילו לא סופה טרופית. מרכז ההוריקנים של ארצות הברית הודיע הלילה (שלישי) שהסופה מוגדרת כעת כשקע טרופי. השקע עצמו כבר עבר את פלורידה ונמצא בג'ורג'יה. הרוחות חלשות בהרבה ונעות כעת במהירות של 55 קמ"ש. למרות היחלשותה של הסופה, היא ממשיכה להביא גשמים עזים על דרום מזרח ארצות הברית.


הצפות בצ'רלסטון, דרום קרוליינה

בתוך כך, תושבי פלורידה חזרו לבתיהם על מנת לאמוד את הנזק הכבד שגרמה "אירמה". הנזג הגשול ביותר במדינה נגרם לאיי הקיז, שספגו את הסופה ראשוינים ובמלוא עוצמתה. מושל פלורידה, ריק סקוט, אמר כי "יש הרס. מה שראינו זה נורא".



חלק מתושבי הקיז כעסו על הרשיוות שלא נותנות להם לחזור לביתם. מנגד, מחלקת ההגנה של ארצות הברית מסרה כי יש כ-10,000 אנשים שנשארו באיים וכעת עלולים להזדקק לפינוי.



מיאמי הצליחה להימנע מהרחות העזות של הסופה, אבל ספגה הצפות קשות שהפכו את הרחובות בעיר לנהרות. תושבי שכונת 'ליטל האיטי' חזרו להרס של הבתים הטרומיים שנפגעו מהסופה. "רציתי לבכות, אבל זה מה שיש, אלה החיים", אמרה מלידה הרננדז, בת 67, שעברה את ההוריקן בכנסיה סמוכה. ביתה של הרננדז נחצה לשניים לאחר שעץ קרס עליו.





למרות הנזק הרב לפלורידה, עיקר ההרס שגרמה "אירמה" היה באיים הקאריביים. 40 בני אדם נהרגו בסופה, מהם עשרה בקובה. 



על פי הערכות של אנליסטים, עלות השיקום של נזקי הסופות "הארווי", שפגעה בטקסס מוקדם יותר החודש, ו"אירמה" יעמוד על בין 200-150 מיליארד דולר. הכלכלה עצמה תפסיד בין 20 ל-30 מיליארד דולר. הנזק של הנכסים המבוטחים מוערך ב-40-20 מיליארד דולר, נמוך בהשוואה להערכה מוקדמת יותר, שעמדה על 50 מיליארד דולר.