מטען מאולתר התפוצץ הבוקר (שישי) בסביבות השעה שמונה בבוקר (שעון בריטניה) בתחנת הרכבת התחתית פארסונס גרין במערב לונדון. 18 מנוסעי הרכבת נפצעו כתוצאה מהפיצוץ, והם סובלים מכוויות בפנים ובגפיים. אדם שנכח במקום סיפר כי במקום נראה "כדור אש ענק" והוסיף: "אנשים נסו על חייהם". קצין מהמשטרה הבריטית הודיע כי "האירוע ייחקר כאירוע טרור". ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי צפוייה לקיים הערכת מצב בעקבות הפיגוע.



שוטרי היחידה לחקר הטרור הגיעו למקום וקבעו כי הגורם לפיצוץ הוא מטען מאולתר שהונח באחד הקרונות. לדברי המשטרה, הוא לא התפוצץ במלואו וחבלנים נמצאים במקום, לצד אנשי היחידה לחומרים מסוכנים. הם סורקים את הקרונות בחיפוש אחר מטענים נוספים. תנועת הרכבת המקומית הופסקה באזור ומשטרת מטרופוליטן ביקשה מהאזרחים להתרחק מהמקום.


ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה לאחר הפיגוע: "מחשבותינו עם אלה שנפצעו בפיגוע, ועם אנשי כוחות החירום שמגיבים במהירות ובאומץ רב לאירועים הנחשדים כמתקפות טרור".  ראש העיר לונדון, סאדיק חאן, אמר בעקבות הפיצוץ בתחנת רכבת תחתית בעיר כי "לעולם לא נהיה מאוימים או מובסים על ידי הטרור". בתוך כך, משרד החוץ אישר כי אין נפגעים ישראלים באירוע. 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב לפיגוע הטרור בלונדון בו נפצעו 22 בני אדם, וכתב כי צו ההגירה שלו חייב להיות "גדול בהרבה, נוקשה יותר, ויותר ספציפי". אך, הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו, "למרבה הטיפשות זה לא יהיה פוליטיקלי קורקט". הוא הוסיף: "זו תקיפה נוספת, שבוצעה על ידי טרוריסט לוזר".

עדי ראייה לפיגוע ברכבת התחתית בלונדון. צילום: רויטרס


עד ראייה לאירוע סיפר לסוכנות הידיעות AP כי פאניקה שררה במקום עם הישמע הפיצוץ. "ישבתי בקרון השקט וקראתי עיתון, ופתאום עשרות אנשים רצו מולי", הסביר, "אישה שחלפה מולי סיפרה שהיא ראתה שקית מונחת על הרציף ושמעה פיצוץ עז וראתה הבזק אור". הוא הוסיף: "היו המון צעקות ואנשים רמסו אותי בדרך החוצה". לדבריו, הוא ראה רכבי חירום רבים באזור. "ראיתי שני נשים מקבלות טיפול באמבולנס וכל רכבי החירום של העיר חלפו מולי".



משתמש טוויטר צייץ: "הנהג הודיע כי באחת הרכבות הופעלה קריאת מצוקה וכי כל הרכבות באזור נעצרו". 



מת


מדובר באירוע הרביעי שהממלכה המאוחדת חווה בשנת 2017. האחרון שבהם אירע ביוני האחרון, ובו שבעה בני אדם נהרגו ולמעלה מ-40 נפצעו בדרגות פציעה שונות, במתקפה משולבת שאירעה בגשר לונדון ובשוק האוכל בורו. המוקד הראשון אירע בשעה 0:08 (שעון ישראל), כאשר רכב מסחרי פגע בהולכי רגל על גשר לונדון, ולמקום הוזנקו כוחות משטרה חמושים ואמבולנסים רבים. על פי דיווחים שונים, אחרי שפגעו בהולכי הרגל, התוקפים יצאו והחלו לדקור עוברים ושבים כאשר הם הגיעו עד לשוק בורו הסמוך לגשר. 
המשטרה המקומית אישרה כי מדובר באירוע טרור וכי במהלכו נפצעו כ-48 אנשים, בדרגות פציעה שונות, ולפחות שבעה בני אדם נהרגו. לדברי משטרת מטרופוליטן, שלושת התוקפים נורו למוות ליד הגשר. בתמונות שנפוצו ברשתות החברתיות בשעות האחרונות, נראות גופות המחבלים שנורו למוות כשעליהן מה שנראה כחגורת נפץ, שלאחר מכן התבררה כלא אמיתית.