נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח היום (ראשון) עם מקבילו הדרום קוריאני, מון ג'אי-אין ושאל אותו "מה שלום איש הטילים", כשהוא מכוון, בלעג, לקים ג'ונג און תוך שימוש בשירו המפורסם של אלטון ג'ון, "רוקט מן". טראמפ המשיך ללעוג לפיונגיאנג, כשכתב בטוויטר כי יש "תורים ארוכים בתחנות הדלק בקוריאה הצפונית. חבל מאוד". 

ממשלת קוריאה הדרומית הוציאה הבוקר הודעה רשמית, על רקע הפרובוקציות האחרונות מצד קוריאה הצפונית שכללו ניסוי גרעיני ושיגורי טילים בין יבשתיים שעברו מעל אדמת יפן, כי "הנשיא מון ג'אי אין ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסכימים על חיזוק הסנקציות על פיונגיאנג".

העימות בחצי האי הקוריאני שוב עלה מדרגה בשבוע שעבר, כשמשטרו של קים ג'ונג און שוב שיגר טיל בליסטי שעבר מעל שטחה של יפן. בסוף השבוע הבטיח המנהיג כי ארצו תמשיך לפתח את תוכנית הנשק הגרעיני שלה, כשמטרה האולטימטיבית של מדינתו היא ליצור מצב של "איזון" בכוח הצבאי מול ארה"ב, כך על פי התקשורת הממלכתית במדינה. 

במהלך הניסוי האחרון שלה שיגרה המדינה המבודדת שני טילים שעברו מעל שטחה של מדינת השמש העולה, במחוזות הוקאידו וטוהוקו, כאשר האחד במסלול מזרחי עבר כ-550 קילומטרים, בעוד שהשני במסלול דרומי עבר כ-3,356 קילומטרים. שני הטילים נפלו באוקיינוס השקט, אך בעת מעופם הפעילו את אמצעי ההתרעה ביפן ואזרחים רבים נאלצו לרדת למקלטים.

בשבוע שעבר אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את החמרת הסנקציות נגד קוריאה הצפונית בעקבות הניסוי הגרעיני השישי במספר שערכה הדיקטטורה המבודדת. העיצומים שאושרו כוללים איסורים על ייצוא הטקסטיל מהמדינה ועל ייבוא הנפט אליה. זהו סבב הסנקציות התשיעי במספר שמאושר פה אחד על ידי מועצת הביטחון כנגד קוריאה הצפונית מאז 2006. ארה"ב ריככה את הצעת ההחלטה המקורית שלה על מנת לזכות בתמיכת רוסיה וסין, בעלת בריתה של פיונגיאנג. 

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה בדיון כי ארצה לא מעוניינת במלחמה עם קוריאה הצפונית וכי פיונגיאנג עוד לא עברה את נקודת האל חזור. "אם היא תסכים להפסיק את תכנית הגרעין שלה, היא יכולה לזכות מחדש בעתידה. אם היא תוכיח כי היא יכולה לחיות בשלום, העולם יחיה איתה בשלום", אמרה היילי למועצת הביטחון לאחר אישור הסנקציות. היילי הוסיפה כי ההחלטה "לא הייתה מתקבלת" ללא היחסים החזקים שהתפתחו בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין ז'י ג'ינפינג.

שגריר סין באו"ם, ליו ג'יאי, קרא לקוריאה הצפונית "לקחת ברצינות את הציפיות והרצון של הקהילה הבינלאומית" וקרא לכל הצדדים לשמור על "קור רוח" ולא להגביר את המתיחות.