ארצות הברית מאותתת לקוריאה הצפונית: בתרגיל משותף שביצעו הבוקר (שני) חילות האוויר האמריקאי והדרום קוריאני, מפציצים אסטרטגיים מסוג B-1 בליווי מטוסי F-35 ו-F-16, ביצעו גיחות הפצצה בשמי קוריאה וזאת בתגובה לניסוי הטילים שערכה קוריאה הצפונית בלילה שבין שבת לראשון, שבמהלכו טילים בין יבשתיים עברו מעל השטח האווירי של יפן ושלחו מיליוני אזרחים למקלטים.



בתרגיל, מפציצי ה-B-1 מפציץ אסטרטגי על קולי שמסוגל לשאת עד 238 אלף ק"ג של פצצות, ונחשב לאחד מכלי האש הקטלניים בעולם, הטיל פצצות חיות במהלך התרגיל, וכך גם ה-F-35, מטוס החמקן המתקדם שמתמחה בלוחמה אלקטרונית, שחיל האוויר הישראלי הצטייד בשני מטוסים חדשים מסוגו רק לאחרונה. בסיום התרגיל שבו המטוסים האמריקאיים לבסיסיהם ביפן ובאי גואם.



כזכור, בניסוי טילים שנערך בין שבת לראשון שיגרה המדינה המבודדת שני טילים שעברו מעל שטחה של יפן, במחוזות הוקאידו וטוהוקו, האחד במסלול מזרחי עבר כ-550 קילומטרים והשני במסלול דרומי עבר כ-3,356 קילומטרים. שני הטילים נפלו באוקיינוס השקט, אך בעת מעופם הפעילו את אמצעי ההתרעה ביפן ואזרחים רבים נאלצו לרדת למקלטים.





ההתכתשויות והפרובוקציות של קוריאה הצפונית אל מול שכנותיה יפן וקוריאה הדרומית ואל מול ארצות הברית נמשכת כבר מספר חודשים, ובשיאן ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי גרעיני בניגוד לחוק הבינלאומי. בתגובה לניסוי הגרעיני הוטלו על המדינה המבודדת סנקציות נוספות לאלה שמוטלות עליה כבר שנים רבות בעקבות תוכנית הגרעין הצבאי שלה.

במהלך העימותים, קוריאה הצפונית ביצעה ניסויי טילים רבים, שחלקם כמו היום עברו בשמי יפן, ואף איימה לבצע ניסוי טילים לעבר מימי גואם, הנקודה המערבית ביותר בשטחה של ארצות הברית, ובה נמצא בסיס חיל אוויר גדול אשר משמש כבסיסם של מטוסי הפצצה אסטרטגיים של מעצמת העל.

השיגור שבוצע הלילה מוכיח כי למרות הסנקציות שהוטלו על המדינה ולמרות האיומים מצד ארצות הברית, בהם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאיים להמטיר על קוריאה הצפונית "אש וזעם שלא נראו כמותם", אין בכוונת הממשל בפיוניאנג לשנות את דרכיו בזמן הקרוב.