רוב האמריקאים לא סומכים על נשיאם דונלד טראמפ בניהול המשבר עם קוריאה הצפונית, כך לפי סקר חדש שפורסם היום (שני) ונערך על ידי הרדיו הציבורי בארצות הברית. מהסקר עלה כי 51 אחוזים מטילים ספק ביכולתו של טראמפ בניווט העימות מול פיונגיאנג ו-44 אחוזים אמרו כי הם לא סומכים כלל על הנשיא בקונפליקט.
הסקר נערך בשבוע שעבר בקרב מדגם מייצג של 1,005 אזרחים אמריקאים לפני שקוריאה הצפונית ביצעה שיגור נוסף של טיל בליסטי שעבר בשמי יפן. כמו כן, רוב הנשאלים (74 אחוזים) ענו כי ארצות הברית מחויבת להגן על בנות בריתה מול המדינה המסוגרת, זאת לעומת 13 אחוז שסברו ההפך.
"אני חושב שקוריאה הצפונית משחקת בו, אמר אחד מהנשאלים, "אני חושב שיש מדינות רבות שמנסות לבחון את חוסר נסיונו של הנשיא טראמפ, הצפון קוריאנים רק מנסים להציב בפניו פתיון".


קים ג'ונג און ובכירים מקוריאה הצפונית חוגגים את הניסוי. צילום: AFP


כזכור, בניסוי טילים שנערך בין שבת לראשון שיגרה המדינה המבודדת שני טילים שעברו מעל שטחה של יפן, במחוזות הוקאידו וטוהוקו, האחד במסלול מזרחי עבר כ-550 קילומטרים והשני במסלול דרומי עבר כ-3,356 קילומטרים. שני הטילים נפלו באוקיינוס השקט, אך בעת מעופם הפעילו את אמצעי ההתרעה ביפן ואזרחים רבים נאלצו לרדת למקלטים.
בתרגיל משותף שביצעו הבוקר חילות האוויר האמריקאי והדרום קוריאני, מפציצים אסטרטגיים מסוג B-1 בליווי מטוסי F-35 ו-F-16, ביצעו גיחות הפצצה בשמי קוריאה וזאת בתגובה לניסוי הטילים שערכה.
  בתרגיל, מפציצי ה-B-1 מפציץ אסטרטגי על קולי שמסוגל לשאת עד 238 אלף ק"ג של פצצות, ונחשב לאחד מכלי האש הקטלניים בעולם, הטיל פצצות חיות במהלך התרגיל, וכך גם ה-F-35, מטוס החמקן המתקדם שמתמחה בלוחמה אלקטרונית, שחיל האוויר הישראלי הצטייד בשני מטוסים חדשים מסוגו רק לאחרונה. בסיום התרגיל שבו המטוסים האמריקאיים לבסיסיהם ביפן ובאי גואם.