טורקיה תשקול להטיל סנקציות על הכורדים בצפון עיראק בגלל הכוונתם לקיים משאל כעם על הקמת מגינה עצמאית, כך צוטט נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, בסוכנות הידיעות אנאדולו. ארדואן אמר את הדברים בניו יורק, שם הוא נמצא לרגל כינוס העצרת הכללית של האו"ם.

לדברי הנשיא, המועצה לביטחון לאומי של אנקרה והממשלה ידונו באפשרות להטיל סנקציות על צפון עיראק בפגישתם ביום שישי. אתמול, במהלך נאומו בעצרת האו"ם, אמר ארדואן כי משאל העם של הכורדים עלול להביא לעימותים חדשים במזרח התיכון. 
לטורקיה יש קשרי מסחר ענפים עם הממשלה הכורדית המקומית בצפון עיראק, שמעבירה מאות אלפי חביות נפט ביום דרך טורקיה ואישרה תוכנית של חברת הנפט הרוסית רוסנפט להשקיע בצינורות שיעבירו גז לטורקיה ולאירופה. 

ארדואן לא מדבר על כך, אבל סיבה נוספת שהוא מתנגד למשאל העם היא החשש באנקרה מרעיון דומה שיעלה בקרב הכורדים בטורקיה. אתמול אמר שר ההגנה של טורקיה, נורטין קאנצקילי, אמר כי המשאל מהווה איום חמור וכי אנקרה תנקוט בכל אמצעי של מנת למנוע מהלכים דומים בדרום מזרח המדינה, שם נמצא המיעוט הכורדי בטורקיה. 
 

אתמול ביצעה טורקיה תרגיל צבאי גדול סמול לגבול עם עיראק, במסגרתו כוונו לעבר עיראק טנקים ומשגרי טילים על נגמ"שים, דחפורים הרסו שדות חקלאיים על מנת ליצור עמדות עבור הצבא. התרגיל אמור להתנהל עד ה-26 בסטפטמבר, יום אחרי המועד המתוכנן של משאל העם. 
טורקיה גם רואה עצמה כמגינת המיעוט הטורקמני בעיראק, בייחוד בכירכוכ, שבה הרחיבו הכורדים את השליטה שלהם מאז כבשו אותה מידי דאעש.