האם המאבטח האישי של מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, שמת בנסיבות מסתוריות בשבוע שעבר, חוסל על ידי הארגון השיעי-לבנוני בשל מידע שיש לו על ההתנקשות בחייו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי?



מקור בכיר אמר לעיתון "א-ג'רידה" הכוויתי, כי מוסא מוחמד והבי, המכונה "אבו עלי", אחד מבכירי מערך האבטחה של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ואחד המלווים הקבועים שלו, אשר נפטר בשבוע שעבר, חוסל בהתנקשות פנימית, מאחר והיה בידיו מידע חשוב בסוגיית ההתנקשות בחייו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, אביו של ראש הממשלה הנוכחי סעד חרירי.



המקור הוסיף עוד, כי חיסולו של והבי באה בדומה להתנקשות בחייו של הבכיר בארגון השיעי, מוסטפא בדר א-דין, שהיה דרוש לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, עד שהודיעה ביולי אשתקד, חודשיים לאחר החיסול, כי הדרישה הוקפאה לאחר שמותו אומת. גם אז, עלתה ההערכה כי באדר א-דין חוסל בידי חיזבאללה, בהוראת האיראנים, כדי לסכל את בקשת ההסגרה לרוצחי ראש ממשלת לבנון, שהאיש שהפך ליורשו של עימאד מורנייה ומנהל המבצעים של הארגון בסוריה, נחשד בתכנונו וביצועו.



"מי הבא בתור לאחר והבי?", תהה הבכיר בשיחה עם העיתון הכוויתי, "ישנה תחושה בתוך הארגון, שכל מי שיש לו יד בהתנקשות בחיי חרירי הולך להיות מחוסל, כדי לטשטש כל קשר לחיזבאללה בהתנקשות בחיי חרירי". יש לציין, כי חיסולו של והבי בא יממה בלבד לאחר שבית הדין בהאג הודיע על כוונתו להאשים איש החיזבאללה בהתנקשות בחיי ראש ממשלת לבנון לשעבר. הבכיר הדגיש, כי והבי נחשב ל"איש הסודות הראשי" בארגון השיעי בלבנון.