נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הערב (חמישי) על צו נשיאותי חדש, המאפשר לארצות הברית להרחיב את הסנקציות על חברות צפון קוריאניות. "הצו הנשיאותי החדש יאפשר לנו לקצץ את המשאבים שבהם קוריאה הצפונית משתמשת לפיתוח כלי הנשק ההרסניים שלה", אמר בשיחה עם עיתונאים בפתח ארוחת צהריים בהשתתפות מספר מנהיגים. עם זאת, תחום הנפט לא נכלל בסנקציות החדשות.
הנשיא הוסיף כי זה "לא מתקבל על הדעת", שגופים תומכים בקים ג'ונג און וציין: "הבנק המרכזי הסיני הורה לבנקים שלו להפסיק לסחור עם קוריאה הצפונית". עם זאת, הוא ציין כי אינו שולל קיום דיאלוג עם קוריאה הצפונית. הוא הוסיף כי "מטוסים וכלי שיט שנמצא עליהם אזרח זר בעל קשר לקוריאה הצפונית לא יוכל להיכנס לשטחי ארצות הברית, בתוך 180 ימים".
מזכיר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין אמר בתדרוך לעיתונאים כי "בנקים לא יורשו לעשות עסקים עם ארצות הברית, במידה ויפעלו במקביל מול קוריאה הצפונית". בתוך כך, שר החוץ הסיני קרא למדינה המודדת בעולם "להפסיק ללכת בדרך המסוכנת שבה היא הולכת ולהמשיך בפיתוח תוכנית הגרעין". הוא טען כי "משא ומתן זו הדרך היחידה לסיים את המשבר". כמו כן, בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי שגרירים באיחוד האירופי הגיעו להסכמה ראשונית על הטלת סנקציות כלכליות נוספות על קוריאה הצפונית, וכי ההחלטה ככל הנראה תאומץ על ידי שרי החוץ של האיחוד האירופי בישיבתם הסדירה הבאה, ב-16 באוקטובר.