מעלים את ההימור: אחרי שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים להשמיד את קוריאה הצפונית, אם יהיה צורך, החליט מנהיגה של המדינה המבודדת, קים ג'ונג און, לענות לו.  אחרי שטראמפ כינה אותו פעמיים בלעג "איש הטילים", כולל בנאומו מול העצרת הכללית של האו"ם ואף אמר שהוא במשימת התאבדות. 

התשובה של פיונגיאנג לא אחרה להגיע. הלילה (שישי) קים כינה את טראמפ "משוגע" ונדר לגרום לו לשלם ביוקר על האיום בהשמדת ארצו. לדברי מנהיג קוריאה הצפונית, הוא שוקל לנקוט "בצעדים החמורים בהיסטוריה" נגד ארצות הברית וכי דבריו של הנשיא האמריקאי שכנעו אותו שתוכנית הגרעין שלו היא הדרך הנכונה. 
"טראמפ יעמוד בפני 'תוצאות שמעבר לציפיות שלו'", איים קים, אך לא פירט מה יהיה הצעד הבא של פיונגיאנג. "אני אאלף את הטיפש המשוגע האמריקאי באמצעות אש", אמר בהצהרה ישירה נדירה מצדו

על פי סוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית, יונהאפ, שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג הו נשאל מה עלול קים לעשות, וענה כי פיונגיאנג עשויה לשקול לבצע ניסוי חסר תקדים בפצצת מימן באוקיינוס השקט. עם זאת הוא סייג ואמר כי אינו יודע את מחשבותיו המדויקות של מנהיגו. 

הדברים באים לאחר שאמש,חתם טראמפ על צו נשיאותי חדש, המאפשר לארצות הברית להרחיב את הסנקציות על חברות צפון קוריאניות. "הצו הנשיאותי החדש יאפשר לנו לקצץ את המשאבים שבהם קוריאה הצפונית משתמשת לפיתוח כלי הנשק ההרסניים שלה", אמר בשיחה עם עיתונאים בפתח ארוחת צהריים בהשתתפות מספר מנהיגים. עם זאת, תחום הנפט לא נכלל בסנקציות החדשות.
 
הנשיא הוסיף כי זה "לא מתקבל על הדעת", שגופים תומכים בקים ג'ונג און וציין: "הבנק המרכזי הסיני הורה לבנקים שלו להפסיק לסחור עם קוריאה הצפונית". עם זאת, הוא ציין כי אינו שולל קיום דיאלוג עם קוריאה הצפונית. הוא הוסיף כי "מטוסים וכלי שיט שנמצא עליהם אזרח זר בעל קשר לקוריאה הצפונית לא יוכל להיכנס לשטחי ארצות הברית, בתוך 180 ימים".

בתוך כך, המתיחות בחצי האי הקוריאני מאיימת לפגוע בתחומי חיים אחרים. צרפת הודיעה כי שוקלת שלא להשתתף לאולימפיאדת החורף שאמורה להיערך בשנה הבאה בקוריאה הדרומית במדיה וביטחון המשלחת שלה לא תובטח. המשחקים אמורים להתקיים בפברואר 2018 במרחק של 80 ק"מ בלבד מהגבול בין שתי הקוריאות, הנחשב לגבול החמוש ביותר בעולם. 

שרת הספורט של צרפת, לורה פלסל, אמרה כי "אם המשבר יחריף והביטחון שלנו לא יובטח, הנבחרת האולימפית הצרפתית תישאר בבית". עם זאת, היא סייגה ואמרה כי "אנחנו עדיין לא שם".