עין הסערה הגדולה של הוריקן "מריה" נחתה בעוצמה על פוארטו ריקו והאיים השוכנים לצדה. ב-24 שעות בלבד, הורידה "מריה" מטר של גשם וגרמה לכך שאזורים רבים באי האמריקאי יישארו ללא חשמל במשך חודשים. שכונת חואנה מאטוס שבעיר קטאנו ספגה את הסופה בעוצמתה הגבוהה ביותר. הרוחות נשבו במהירות של 249 קמ"ש וגרמו לנזק בכמעט 80% מהבתים. 32 בני אדם נהרגו בקאריביים כתוצאה מהוריקן "מריה", השנייה בקטגוריה 5 שפגעה באזור בחודש האחרון, אחרי "אירמה". 15 מההרוגים הם בפוארטו ריקו. 

אתמול הפכו רחובות שכונת חואנה מאטוס לדרכי מים שיותר מתאימים לסירות מאשר להליכה. "זה כמו בוונציה", אמר חואקין רבולו, תושב המקום בן 69, כשהוא מביט על תעלה רחבה שבדרך כלל עמוסה ברכבים. "זאת היתה חוויה רעה, כמעט מתתי מפחד". 
גג ביתו של חואקין, כמו של רבים אחרים, הועף בסופה וקווי החשמל סביב ביתו נקרעו. "הסופה פשוט לעסה את הכבלים", הוא אמר.

גם הרפובליקה הדומיניקנית ספגה מכה קשה מ"מריה", ולמרות שהסופה כבר עברה אותה, חלקים במדינה עדיין נתונים לתנאים של הוריקן. מהמרכז הלאומי להוריקנים בארצות הברית נמסר כי הסופה, מלווה בגלים גבוהים , תרים את מפלס המים  בין מטר לשניים בחלקים מהרפובליקה הדומיניקנית, בה הנהרות עדיין מלאים מים מהוריקן "אירמה". 
הסוpה עלולה להיות מורגשת בחוף המזרחי של ארצות הברית כבר בתחילת השבוע, עם  גלים גבוהים, זרמים מסוכנים ורוח חזקה. גשמים עשויים לרדת ממרכז החוף המזרחי צפונה למסצ'וסטס.