על רקע מלחמת המילים בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הציגה הבוקר (ראשון) מדינתו של האחרון תמונות תעמולה חדשות, שבהן מוצג מפציץ אמריקאי לאחר שנפגע ממתקפה של הצבא של המדינה המבודדת, שעות ספורות בלבד לאחד שמטוסי קרב של צבא ארה"ב ביצעו גיחות במרחב אווירי בינלאומי מחוץ לחופה המזרחי של המדינה.



אתר התעמולה הממלכתי DPRK חשף תמונה שבה טיל של פיונגיאנג כשהוא פוגע במפציץ האסטרטגי האמריקאי מדגם B-1B. התצלום פורסם שעות ספורות לאחר שהצבא האמריקאי הודיע כי חיל האוויר שלו ביצע את הטיסות המדוברות באזור, כחלק מהפגנת כוח מול המדינה המבודדת בעולם, על רקע האיומים ההדדיים בין הנשיא דונלד טראמפ למקבילו מחצי האי הקוריאני קים ג'ונג און.



מתוך הסרטון. צילום: סוכנות YOHNAP
מתוך הסרטון. צילום: סוכנות YOHNAP



התצלום היה חלק מסרטון וידאו שבו הוצג מנהיג העולם החופשי, כשהוא נואם בחגיגות יום השנה ה-70 של חיל האוויר האמריקאי בבסיס המשותף אנדרוז, ותואר כ"משוגע".



בשלב זה בסרטון מוצג שיגור הטיל של הדיקטטורה בדכו לעבר מטוסי B-1B ו-F-35, שעולים באש בעקבות כך. מלבד זאת, מוצגת בסרטון טיל הנורה מצוללת מקומית. כמו כן, בכתוביות המוצגות בתיעוד נכתב: אם המטוסים האמריקאים יתקיפו אותנו, הם יסיימו בקבר".



קים ג'ונג און עם בכירים ממדינתו. ממשיך להתגרות בארה"ב. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און עם בכירים ממדינתו. ממשיך להתגרות בארה"ב. צילום: רויטרס



כזכור, במהלך הלילה התייחס טראמפ לנאומו של שר החוץ הצפון קוריאני באו"ם וכתב: "אם הוא מהדהד את מחשבותיו של 'איש הטילים הקטן', אז הם לא יהיו כאן עוד הרבה זמן", כשהוא מתכוון לנשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און.