מתנדבי ארגון זק"א, שהגיעו למקסיקו בעקבות רעידת האדמה בעוצמה 7.1 שהתרחשה בה בשלישי שעבר, איתרו לפני כיממה את גופתו של הרב חיים אשכנזי. המתנדבים וכוחות ההצלה שהגיעו למדינה, בהם משלחת ישראלית של חיילי פיקוד העורף ואזרחים, ניסו לאתר קורבנות וניצולים מאז שהורגש רעש האדמה במקסיקו סיטי.



בניין קורס כתוצאה מרעידת האדמה במקסיקו. צילום: רשתות חברתיות

הרב חיים אשכנזי נהרג לאחר שבניין משרדים התמוטט וקבר אותו תחת הריסותיו. הוא כיהן כרב בית כנסת של קהילת מגן דוד, והיה חתנו של הרב שלמה טוויל, רבה הראשית של הקהילה במקסיקו.



"מיד עם יציאת השבת במקסיקו קיבלנו עדכון מהצוות שלנו במדינה, לפיו הם מצאו את הגופה של היהודי שנעדר", אמר קצין זק"א מתי גולדשטיין. הוא הוסיף כי "הצוות שהיה במקום בזמן רעידת האדמה יישאר בו עד שנקבל עדכון שאין עוד נעדרים".



לצד פעולות ההצלה, הארגון, שמורכב ממתנדבים יהודים אורתודוקסים, מסייע בזיהוי הקורבנות. כמו כן, הוא שיתף פעולה עם קדנה, ארגון מקסיקני-יהודי, ועבד במהלך כל ראש השנה והשבת בניסיון להציל חיים ולאתר גופות של קורבנות.



עד כה יותר מ-300 בני אדם קיפחו את חייהם בעקבות אסון הטבע, שהתרחש בקרבת בירת המדינה. זו הייתה רעידת האדמה השנייה שהכתה במקסיקו במהלך השבועיים האחרונים, זאת לאחר שהראשונה, בעוצמה 8.1, הביאה למותם של לפחות 90 בני אדם. אמש הורגשה רעידת אדמה נוספת באזור בעוצמה של 6.2, שגרמה למותם של חמישה בני אדם.