שר החוץ האיראני מוחמד זריף התייחס היום (ראשון) בראיון לרשת CNN לסוגיית הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, ואמר כי "לאיראן יש מספר אפשרויות, כולל חזרה מהעסקה והליכה בכל הכח על תוכנית הגרעין שלה". הוא הדגיש כי תוכנית הגרעין של ארצו תישאר לצורכי שלום, ולא תסטה מהמגבלות שהוטלו עליה בהסכם. 



המצעד הצבאי אתמול באיראן. צילום: רויטרס
 
זריף אף התייחס לתוכנית הטילים של איראן, לאחר שאתמול הציגה טהרן את שיגור הטיל הבליסטי שיכול להגיע לטווח של 2000 ק"מ. לדבריו, תוכנית הטילים היא למטרות הגנה בלבד. 

אתמול, יום לאחר שהציגה במצעד צבאי טיל בליסטי חדש, איראן ביצעה ניסוי בכלי הנשק, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה ששידרה גם את שיגורו. הטיל, שנקרא "חרמשהר", מסוגל לשאת שני ראשי נפץ ולהגיע לטווח של 2,000 ק"מ. בתמונות שהפיץ ערוץ הטלוויזיה רואים את שיגור הטיל, אך לא ניתן לדעת מתי שוגר.

הטיל מוצג אתמול במצעד. צילום: רויטרס


כאמור, איראן שלשום הציגה טיל בליסטי במהלך מצעד צבאי שנערך לעיני מפקדים ובכירים במשטר, בהם הנשיא חסן רוחאני. מפקד חיל האוויר של איראן, גנרל אמיר עלי חאג'יזאדה, אמר כי "הטיל חורמשהר הוא הישג אדיר של משרד ההגנה באיראן. הוא מגיע לטווח של 2,000 ק"מ, ומסוגל לשאת ראש נפץ לטווח של 1800 ק"מ. הוא מסוגל לשאת יותר מראש נפץ אחד". לדבריו, הטיל יימסר לידי מערך ההגנה האווירית של משמרות המהפכה בקרוב.

רוחאני אתמול במצעד הצבאי. צילום: רויטרס

היום התייחס ברשת כאן ב' השר נפתלי בנט, החבר בקבינט המדיני ביטחוני, לשיגור ואמר כי יש לפעול בכמה דרכים על מנת להתמודד עם האיום מאיראן. "אנחנו באמצע הדרך עם טראמפ ולא שמענו את המילה האחרונה. צריכים לפעול בשני צירים. מצד אחד, ארה"ב צריכה לנקוט בהפעלת סנקציות משתקות. הם אוחזים במערכת הכספים הבינלאומית וביכולתם לפגוע בכל מי שעושה עסקים עם איראן. אני מודאג מהמסלול של טהרן לעבר פצצה גרעינית". 

בשבוע שעבר הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי הגיע להחלטה האם לפרוש מההסכם. עם זאת, טראמפ סירב לפרט אם החלטתו היא להישאר בהסכם או לפרוש ממנו. בתגובה לכך הודיעה איראן כי היא מוכנה לכל תרחיש אפשרי ואם ארצות הברית תפרוש מההסכם, היא תוכל לשוב ולהעשיר אורניום באופן מידי.