גרמניה מתעוררת לבוקר אחר: סכסוך פרץ בקרב מפלגת הימין הקיצוני "האלטרנטיבה לגרמניה" היום (שני), שעות בלבד לאחר שהצליחה לראשונה בבחירות לפרלמנט והפכה למפלגה השלישית בגודלה בו. מנהיגת המפלגה פרויקה פטרי הכריזה כי לא תצטרף לסיעת המפלגה בבונדסטאג. "לאחר חשיבה מרובה החלטתי כי לא אשב בסיעה" בבונדסטאג, אמרה פטרי במסיבת עיתונאים לפני שעזבה את האולם במפתיע. פטרי אמרה כי "התנגדות" בתוך המפלגה היא הסיבה להחלטתה ואמרה כי אין טעם להסתיר זאת.

פטרי ביקרה בגלוי את אחד משני המועמדים המובילים של המפלגה, אלכסנדר גאולנד, על שאמר אתמול כי המפלגה תרדוף את הקנצלרית אנגלה מרקל ומפלגתה. "אני חושבת שהרטוריקה הזאת לא תיתפס כבונה על ידי הבוחרים", אמרה. בנוסף, פטרי אמרה במהלך מערכת הבחירות כי טענתו של גאולנד כי גרמניה צריכה להתגאות בחייליה משתי מלחמות העולם תגרום לבוחרים לנטוש את המפלגה.  

מנהיגת מפלגת ה"אלטרנטיבה לגרמניה" פרויקה פטרי. צילום: רויטרס
מנהיגת מפלגת ה"אלטרנטיבה לגרמניה" פרויקה פטרי. צילום: רויטרס


כ-500 מפגינים יצאו לרחובות מחוץ למטה הבחירות של ה-AFD בברלין לאחר פרסום תוצאות הבחירות. המפגינים קראו קריאות: "כל ברלין שונאת את ה-AFD" ו"חזירים נאצים". הפגנות נוספות נערכו בקולון, המבורג, ופרנקפורט. הקונגרס היהודי האירופאי הביע דאגה מהצלחת ה-AFD והוסיף: "אנו בטוחים כי מפלגות המרכז בבונדסטאג יבטיחו של-AFD לא יהיה ייצוג בקואליציה הבאה".

מרטין שולץ, מנהיג מפלגת ה-SPD שהגיעה למקום השני אחרי מפלגתה של מרקל, אמר כי: "מדכאת במיוחד עבור כולנו היא התחזקות ה-AFD שבפעם הראשונה מביאה מפלגת ימין לתוך הפרלמנט הגרמני ובכזו עמדה חזקה. זו נקודת מפנה .ה"אלטרנטיבה לגרמניה" היא לא אלטרנטיבה. הם בושה עבור ארצנו".