האישה השמנה ביותר בעולם, אימאן עבד אל-עאטי מאלכסנדריה שבמצרים, הלכה לעולמה היום (שני), זאת לאחר שעברה ניתוח בהודו ואושפזה עד הבוקר בבית חולים ייחודי באמירויות. רופא קבע את מותה של האישה, ששקלה חצי טון, שנגרם כנראה עקב בעיות בכליות.



את רוב 25 שנותיה “בילתה” אל-עאטי בביתה. כדי לרדת במשקל וכדי שלא תאבד את חייה, היא הייתה חייבת להגיע לניתוח הצרת קיבה בהודו במהלך חודש פבואר. שר התעופה המצרי התגייס לשם כך, כמו גם קבלני בניין שסייעו בשבירת הקיר בקומה הראשונה בבניין מגוריה לשם העברתה. במסגרת המבצע המסובך מנוף הוריד את הצעירה אל הרחוב הראשי, שפונה מבעוד מועד מעוברי אורח ומסקרנים, ומשאית של חברת “מצרים לתעופה” נשלחה להוביל אותה על מיטה מיוחדת שהוכנה למבצע הטיסה הפרטית למומבאי.



בכל ראיון שהתקיים עמו בנושא, הדגיש מנכ”ל חברת התעופה המצרית, ספואת מיסלם, כי הטיסה הזאת הייתה על פי הוראותיו של שר התעופה האזרחית שריף פתחי, שהביע עניין רב במצבה של הצעירה המצרייה. כך, למשל, הטיסה הפרטית יצאה מעירה של עבד אל־עאטי הישר אל מומבאי, ועבד אל־עאטי לא הגיעה בעצמה לשדה התעופה הבינלאומי בקהיר. לא היה אפשר להעבירה בטיסה רגילה של החברה, הדגיש המנכ”ל, כי היא לא הייתה יכולה להיכנס מדלת המטוס. מיסלם הוסיף אז כי היה צורך להשתמש במטוס תובלה מדגם “איירבוס”.



“מדובר במקרה ראשון של הובלת אדם במטוס תובלה”, ציין בפבואר המנכ”ל, והוסיף כי “החברה תעשה הכל כדי לשרת מקרים כאלה של חולים, שמצריכים גם הכנה לאווירה רפואית בתוך המטוס ולתנאים מיוחדים בטיסה הארוכה”. ד”ר מפדל לקדוואלה, הרופא המטפל, סיפר כי “כהכנה למסע הגיע צוות רופאים מצרים להודו לפני עשרה ימים”. אחותה של אימאן התחננה בפני הרופאים להתערב להצלת חייה. “היא לא עזבה את החדר שלה זה 25 שנים”, היא אמרה. ואילו הרופאים בהודו הציעו לערוך לה ניתוח ללא תמורה.



בהתחלה סירבו שלטונות ניו דלהי להעניק לצעירה אשרת כניסה, אך לאחר התערבות הרופא המטפל בדצמבר האחרון, נענה שר הפנים ההודי סושמה סואראג’ לדרישה ואישר את כניסתה. עבד אל־עאטי המתינה כחודשיים לטיסה זו, מאחר שאף חברת תעופה לא הסכימה להטיסה.



הטייס באסם גוהר, נשיא מחלקת התובלה של EGYPTAIR, אמר כי העברת החולה ממקום הולדתה בשכונת סמוחה באלכסנדריה נעשה באמצעות משאית שהוכנה גם היא כדי להעניק לה את כל אמצעי הנוחות עד הגעתה לשדה התעופה בעיר, וזאת בשל מצבה הרפואי הקשה. “חברת התובלה הכינה את עצמה להוביל את החולה על מיטה נוחה, כדי שלא ייגרם נזק לחולה עם כל תנועה פתאומית של המשאית”, אמר. עוד הוסיף כי למטוס הוכנס כל הציוד הרפואי החיוני לשעות ארוכות של טיסה עד שדה התעופה במומבאי. לצעירה התלוו אחותה וצוות רפואי. למרבה הצער, כאמור, הבוקר היא נפטרה.