יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל ג'וזף דנפורד, אמר היום (שלישי) כי הוא מעריך כי הגעתה של קוריאה הצפונית ליכולת לשגר טיל גרעיני על ארה"ב היא רק עניין של זמן. "אנחנו צריכים להעריך כי לקוריאה הצפונית יש את היכולת הזו ואת הרצון לעשות בה שימוש", אמר דנפורד במהלך שימוע בסנאט בוושינגטון.



"בעוד שיש עדיין אלמנטים טכניים שהמשטר חייב להתגבר עליהם", אמר דנפורד, "אני מעריך שפתרונות הנדסיים יפותחו עם הזמן". הרמטכ"ל האמריקאי הוסיף: "בין אם זה שלושה חודשים או שישה חודשים או 18 חודשים, זה יקרה בקרוב ואנחנו חייבים להתנהל כאילו זה עניין של זמן עד שלקוריאה הצפונית תהיה את היכולת הזו".

יו"ר המטות המשולבים, ג'וזף דנפורד. צילום: רויטרס
יו"ר המטות המשולבים, ג'וזף דנפורד. צילום: רויטרס


הוא הוסיף כי אם פיונגיאנג תבצע ניסוי גרעיני אטמוספרי מעל האוקיינוס השקט זו תהיה פעולה "פרובוקטיבית ביותר". דנפורד אמר כי הוא רוצה לראות "תמיכה מקצה אל קצה" של העם האמריקאי, כולל הקונגרס, לפני פתיחה במלחמת מנע נגד קוריאה הצפונית.

עם זאת, דנפורד הכחיש דיווחים כי קוריאה הצפונית שינתה את ההיערכות הצבאית שלה בעקבות העלייה במתיחות. "בעוד שברור שהמרחב הפוליטי מאוד טעון כרגע, אנחנו לא ראינו שינוי בהיערכות של הכוחות הצפון קוריאניים, ואנחנו עוקבים אחריהם מקרוב מאוד". אמר הגנרל. "אנחנו לא ראינו פעילות צבאית שמשקפת את האווירה הפוליטית הטעונה". 

כזכור, צחצוח החרבות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית הלך והסלים מאז בחירתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כאשר בחודשים האחרונים הצדדים החריפו את הטון ואת הפעולות הפרובוקטיביות אחת כלפי השנייה. במהלך נאומו של טראמפ מעל בימת האו"ם, איים הנשיא האמריקאי להשמיד את קוריאה הצפונית, ואף לעג לקים ג'ונג און כשקרא לו "איש הטילים", בהתייחסו לניסויי הטילים שהוא מבצע. 


בתגובה לכך, קים כינה את טראמפ "משוגע" ונדר לגרום לו לשלם ביוקר על האיום בהשמדת ארצו. לדברי שליט קוריאה הצפונית, הוא שוקל לנקוט "בצעדים החמורים בהיסטוריה" נגד ארצות הברית וכי דבריו של הנשיא האמריקאי שכנעו אותו שתוכנית הגרעין שלו היא הדרך הנכונה.