מייסד המגזין "פלייבוי" יו הפנר נפטר הלילה (חמישי) בגיל 91. בהודעה שנמסרה בחשבון הטוויטר של המגזין נאמר כי הפנר מת בנסיבות טבעיות בביתו באחוזה בלוס אנג'לס, קליפורניה. בהודעת "פלייבוי" בטוויטר נאמר כי "האייקון האמריקאי ומייסד "פלייבוי", נפטר היום. הוא היה בן 91 במותו".



הפנר שנולד בשיקגו ב-1926, היה לאחת הדמויות הבולטות בתעשיית האירוטיקה בארצות הברית לסמל מין אמריקאי במשך השנים, ייסד את המגזין הנודע בשנת 1953.

הפנר. צילום: רויטרס



הפנר הוא אחד מהאנשים המשפיעים על המהפכה המינית בארצות הברית בשנות ה-60 כששבר מוסכמות עם המגזין המיועד לגברים. הוא דגל באורח חיים פתוח וזכה אף לתואר מהמגזין טיים של "נביא ההדוניזם".

בנו, קופר הפנר ספד לו לאחר הידיעה על מותו. "אבי חי חיים יוצאים מן הכלל ומלאי השפעה כחלוץ תקשורתי ותרבותי. הוא היווה קול מוביל מאחורי כמה מהתנועות החברתיות התרבותיות החשובות של זמננו שדגלו בחופש הביטוי, זכויות האזרח וחופש מיני", אמר קופר בן ה-26, ""הגדיר סגנון חיים ואתוס שנמצא בלב של המותג "פלייבוי", אחד מהמזוהים ביותר ומחזיקי המעמד בהיסטוריה. רבים מאוד יתגעגעו אליו, ובהם אשתו קריסטל, אחותי כריסטי, אחיי דיוויד ומרסטון וכולנו בתאגיד".

הפנר. צילום: רויטרס

הפנר היה נשוי שלוש פעמים, כאשר נישואיו הראשונים הסתיימו ב-1959. אשתו האחרונה היא קריסטל האריס, לה נישא לפני כארבע שנים, כשהייתה בת 26 בלבד.



הפנר. צילום: רויטרס