עושה שרירים:סין מפעילה את הסנקציות נגד קוריאה הצפונית. משרד המסחר במדינה בבייג'ינג הורה לכל החברות מהמדינה השכנה הפועלות במדינה לעזוב את המדינה. ההחלטה התקבלה בעקבות החלטת האו"ם להטיל סנקציות על פיונגיאנג בגלל הניסויים בטילים ובנשק גרעיני. 

הרשויות בסין אמרו היום (חמישי) שהחברות הצפון קוריאניות או מיזמים משותפים בסין ייסגרו בתוך ארבעה חודשים מאז התקבלה ההחלטה באו"ם, ב-12 בספטמבר. עוד הוחלט, כי גם מיזמים משותפים מחוץ לסין ייסגרו. הכוונה לכאלה הנמצאים בקוריאה הצפונית עצמה, או מעבר לים, אם כי במקרה הזה לא ניתנת מסגרת זמן.

לפני יותר משבועיים החליטה מועצת הביטחון פה אחד להחמיר את הסנקציות נגד קוריאה הצפונית בעקבות הניסוי הגרעיני השישי במספר שערכה הדיקטטורה המבודדת. העיצומים שאושרו כוללים איסורים על ייצוא הטקסטיל מהמדינה ועל ייבוא הנפט אליה. זהו סבב הסנקציות התשיעי במספר שמאושר פה אחד על ידי מועצת הביטחון כנגד קוריאה הצפונית מאז 2006. ארה"ב ריככה את הצעת ההחלטה המקורית שלה על מנת לזכות בתמיכת רוסיה וסין, בעלת בריתה של פיונגיאנג. 

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה בדיון כי ארצה לא מעוניינת במלחמה עם קוריאה הצפונית וכי פיונגיאנג עוד לא עברה את נקודת האל חזור. "אם היא תסכים להפסיק את תכנית הגרעין שלה, היא יכולה לזכות מחדש בעתידה. אם היא תוכיח כי היא יכולה לחיות בשלום, העולם יחיה איתה בשלום", אמרה היילי למועצת הביטחון לאחר אישור הסנקציות. היילי הוסיפה כי ההחלטה "לא הייתה מתקבלת" ללא היחסים החזקים שהתפתחו בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין ז'י ג'ינפינג.

שגריר סין באו"ם, ליו ג'יאי, קרא לקוריאה הצפונית "לקחת ברצינות את הציפיות והרצון של הקהילה הבינלאומית" וקרא לכל הצדדים לשמור על "קור רוח" ולא להגביר את המתיחות.