אזרחי ארצות הברית מתקשים להתאושש מאירוע הירי שהתרחש הבוקר (שני) בלאס וגאס, שבמדינת נבדה שבארצות הברית, אשר נסיבותיו עדיין טרם התבררו. ואולם, יש לזכור שביוני 2016 איים דאעש בסרטון שפרסם כי הוא יפגע בסן פרנסיסקו ובלאס וגאס. בתיעוד המדובר נדרשו לוחמי הארגון במערב "לא לעשות אבחנה בין אנשי צבא ואזרחים, ולתקוף בכל מקום, כמו שארצות הברית אינה מבחינה בין לוחמים לאזרחים".



הסרטון של דאעש. צילום: פייסבוק

ארגון הטרור לקח אחריות הלילה אחריות על הפיגוע במרסיי שבצרפת, בו נרצחו שתי נשים בתחנת הרכבת המרכזית סן שארל, לאחר שנדקרו למוות. גורם משטרתי אמר כי הדוקר צעק "אללה אכבר", שיסף את גרונה של אחת הנשים ודקר את השנייה בבטנה. מספר בני אדם נפצעו בתקרית, שלאחריה שירותי הביטחון חסמו את האזור והורו לאזרחים לפנות את המקום.



מתוך הסרטון. צילום: פייסבוק
מתוך הסרטון. צילום: פייסבוק



במהלך האירוע, שהתרחש בקזינו "מנדליי ביי" בעיר, במהלך פסטיבל שהתקיים בו, 70 נפצעו באירוע, כאשר 14 מהם במצב אנוש, ושניים נהרגו. בתוך כך, משטרת לאס וגאס צייצה בחשבון הטוויטר כי היורה נורה למוות והוסיפה: "אנחנו מאמינים כי אין יורים נוספים המעורבים באירוע".



היורה ככל הנראה ביצע את הירי כשהוא עומד בקומה גבוהה בבית המלון הסמוך, ומשם ירה לכיוון האנשים שנכחו בהופעה, שהתקיימה תחת כיפת השמיים. בזמן הירי, זמר קאנטרי אמריקאי בשם ג'ייסון אלדין הופיע על הבמה.



דאעש איים "לתקוף בכל מקום". צילום: פייסבוק
דאעש איים "לתקוף בכל מקום". צילום: פייסבוק



כידוע, כוחות הצבא האמריקאים ולוחמי דאעש מנהלים קרבות לעתים קרובות בסוריה, כאשר רק לפני כשבועיים פעילי המדינה האסלאמית ובני משפחותיהם נטשו אוטובוסים שבהם נסעו בשיירה במזרח סוריה, לעבר דיר א-זור, והמשיכו את מסעם ברכבים אזרחיים לאחר שכוחות הקואליציה, בראשות ארה"ב, הפציצו את הדרך בה נסעו. לפי ארגון "מוקד המעקב הסורי לזכויות אדם".



השיירה הייתה בדרכה לאזור דיר א-זור כחלק מעסקת חילופי שבויים שבמסגרתה המשטר הסורי והחיזבאללה הסכימו לאפשר ל-400 אנשי דאעש ובני משפחותיהם להתפנות מאזור הגבול שבין סוריה ולבנון. לוחמי דאעש הסכימו להתפנות מהגבול לאחר שהותקפו על ידי הצבא הסורי וחיזבאללה מהצד הסורי של הגבול ועל ידי צבא לבנון מהצד הלבנוני.