כמעט יממה אחרי שסטיבן פאדוק, יצא אל חלון חדר המלון בו הוא התאכסן בלאס וגאס, ופתח באש לעבר באי פסטיבל מוזיקת קאנטרי בעיר, הארצות הברית עדיין מנסים להבין את ממדי  הזוועה והטבח. הרשויות בעיר דיווחו הבוקר (שלישי) כי מניין ההרוגים באירוע עלה ל-59 בני אדם, והפצועים ל-527.



בסריקות שערכה המשטרה בחדרו של פאדוק במלון נמצאו 23 רובים וכלי נשק ובביתו של הרוצח נמצאו 19 כלי נשק נוספים, יחד עם חומרי נפץ. עם זאת, החקירה עדיין לא הובילה לקצה חוט בנוגע למניע שהוביל למעשה הנתעב, עוזר השריף של מחוז קלארק, טוד פסולו לומברדו אמר כי ללא מידע מוקדם "אני לא יודע איך היה אפשר למנוע את האירוע".



סטיבן (מימין) עם אחיו אריק (משמאל)
סטיבן (מימין) עם אחיו אריק (משמאל)



"פעולה של רשע טהור"

כזכור, אתמול בשעות הלילה המאוחרות (בשעון לאס וגאס) פתח פאדוק באש מחלון חדרו בקומה ה-32 במלון "מנדלי ביי", לעבר פסטיבל מוזיקת קאנטרי בו היו כ-2,200 חוגגים. כמות הרוגים הגבוהה נחשבת לאירוע הירי ההמוני הקטלני בתולדות ארה"ב, והמתקפה הגדולה במדינה מאז פיגועי ה-11 בספטמבר, אז הרגו מחבלי אל-קעידה אלפי אנשים בריסוק מטוסים על מגדלי מרכז הסחר העולמי ובניין הפנטגון.

מניעיו של הרוצח עדיין לא ברורים, כאמור, ולמרות נטילת אחריות של ארגון דאעש, שטען כי פאדוק התאסלם לפני כחצי שנה, ה-FBI פסל קשר לטרור אסלאמי, וטען כי לא נמצאה כל הוכחה לקשר זה. "מדובר בפעולה של רשע טהור", אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על האירוע הקשה, "העם האמריקאי מתאחד בעצב, הלם ואבל". הנשיא אמר שיגיע ללאס וגאס ביום רביעי. לדבריו, ה-FBI והמחלקה לביטחון המולדת עובדים עם הרשויות המקומיות לסייע בחקירה ויעדכנו על התפתחויות.