שר המודיעין המצרי חאלד פאווזי אמר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי לא אפשרי לנהל דיון על כך שארגון חמאס ברצועת עזה יפורק באופן מלא מנשקו עד שתהליך הפיוס בין הארגון לפתח לא יושלם במלואו, עריכת בחירות ברצועה והשגת פתרון מול ישראל לבעיה הפלסטינית. כך פורסם היום (רביעי) בכלי התקשורת הערבי ראי אל יום.
אתמול, ממשלת הפיוס של ראמי חמדאללה קיימה את ישיבתה הראשונה זה שנים ברצועת עזה, אולם לא הודיעה על סיום הסנקציות שהטיל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על הרצועה. "סיום הבעיות לא יקרה תוך שעה", הבהיר שר המשפטים עלי אבו דיאכ. מוקדם יותר, הודיע אבו מאזן כי הוא "אופטימי לגבי הקמת מדינה פלסטינית", אך ציין כי "זה לא יקרה בקרוב", בעוד שרה"מ נתניהו אמר: ""לא נקבל פיוס פלסטיני מדומה על חשבוננו".
פלגים פלסטינים הביעו אכזבה רבה מהעובדה שהעיצומים שהטילה הרשות על הרצועה לא הוסרו בישיבה החגיגית. "על האזרחים להרגיש את תוצאות הפיוס בשטח", הבהירו הפלגים בהודעות נפרדות, והוסיפו: "עצם העובדה שהממשלה לא הסירה את הסנקציות, מהווה דבר שלילי נוכח האווירה החיובית של הפיוס". בתשובה לשאלה בעניין הטילים של חמאס, אמר הנייה כי "הנשק של ההתנגדות יישאר כל עוד הכיבוש נמשך בפלסטין".

"עיני כל העולם מופנות אל המאמצים שלכם להשגת האחדות בין כל פלגי העם הפלסטיני", אמר נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בנאום שנשא בשיחת וידאו, והועבר בשידור חי במהלך ישיבת הממשלה הפלסטינית בעזה. א-סיסי קרא לממשלת הפיוס הפלסטיני להביא לסיום הפילוג, והביע תקווה שכולם יתאחדו "כדי לשרת את העם הפלסטיני".

נשיא מצרים א-סיסי. צילום: רויטרס
נשיא מצרים הדגיש כי "מצרים הייתה, למרות האתגרים, תומכת בסוגיה הפלסטינית, סוגיה שעומדת בראש סדר העדיפויות שלנו אם בפגישות עם מנהיגי העולם או בכנסים הבינלאומיים. "יש לי אמונה מלאה שהמחלוקות צריכות להיפתר בתוך הבית הפלסטיני, בתמיכת מדינות ערב, ולדחות כל אפשרות להתערבות זרה בעניין זה", אמר.
א-סיסי דיבר על הזמן שהפסידו הצדדים בסכסוך ביניהם.  "כולם הפסידו מהפילוג, מלבד הכוחות שניצלו זאת. אין זמן לבזבז, וההיסטוריה תבוא חשבון עם מי שמפספס את השלום. מצרים תעמוד לצד העם הפלסטיני לעתיד טוב יותר", ציין הנשיא המצרי.