נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שישי) לדיווחים על כך שהוא מתכוון לא לאשרר את הסכם הגרעין עם איראן. במהלך מסיבת עיתונאים לאחר פגישה עם ראשי הצבא האמריקאי חזר טראמפ על אמירתו בעבר כי "איראן לא עמדה ברוח הסכם הגרעין עם המעצמות". עוד אמר טראמפ כי הוא יחשוף בקרוב את החלטתו האם לאשרר את הסכם הגרעין או לסגת ממנו.


"אסור לנו לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר טראמפ, "המשטר האיראני תומך בטרור ומייצא אלימות, שפיכות דמים ותוהו ובוהו ברחבי המזרח התיכון, ולכן עלינו לשים קץ לתוקפנותה המתמשכת של איראן ולאמביציות הגרעיניות שלה. הם לא עמדו ברוח ההסכם". 

טראמפ: "ייתכן וזהו השקט שלפני הסערה". צילום: רויטרס


כאשר נשאל על ידי העיתונאים לגבי החלטתו לגבי הסכם הגרעין ענה טראמפ: "בקרוב מאוד תשמעו על איראן". טראמפ צפוי לחשוף אסטרטגיה רחבה יותר בכל הנוגע להתמודדות עם איראן, כולל עם תכנית הטילים הבליסטיים שלה ותמיכתה בארגוני טרור במזרח התיכון, כך על פי פקיד בכיר, שלא ציין אילו צעדים בדיוק ינקוט הנשיא האמריקאי נגד טהרן.

טראמפ מדבר על איראן. צילום: רויטרס


טראמפ הוסיף עוד כי איראן, צפון קוריאה, אפגניסטן ודאעש הם "אתגרים שהיינו צריכים לטפל בהם לפני זמן רב". על צפון קוריאה אמר כי "אנחנו לא יכולים להרשות לדיקטטורה הזאת לאיים על האומה שלנו או על בנות בריתנו באובדן חיים בלתי נתפס".



הנשיא האמריקאי המשיך לספק רמזים מסקרנים לגבי הצפוי בזמן הקרוב כאשר גם במהלך תמונה משותפת עם ראשי הצבא ובנות זוגם לאחר הישיבה אמר כי "אתם יודעים מה כל זה מייצג? ייתכן וזהו השקט שלפני הסערה". בתשובה לשאלה למה התכוון ענה טראמפ: "אתם עוד תגלו", והוסיף כי בחדר נמצאים "אנשי הצבא הטובים בעולם".

לפני כן פנה טראמפ לראשי הצבא במהלך מסיבת העיתונאים ואמר כי הוא מצפה מהם "לספק מגוון רחב של אפשרויות צבאיות לפי הצורך בקצב הרבה יותר מהיר. אני יודע שהביורוקרטיה הממשלתית מאטה, אבל אני מצפה ממכם להתגבר על המכשולים של הביורוקרטיה". 
אמש נחשף כי טראמפ מתכוון להכריז בשבוע הבא שהוא לא מאשר מחדש את ההסכם הבינלאומי עם איראן, ויטען כי ההסכם אינו אינטרס לאומי של ארה"ב, כך לפי הוושינגטון פוסט, כשלמעשה ההחלטה ביחס להסכם צפויה לעבור לקונגרס. לפי הדיווח בעיתון האמריקאי, המהלך יהווה את הצעד הראשון בתהליך שעלול להביא בסופו של דבר לחידוש הסנקציות האמריקאיות נגד איראן, שתפוצץ, ככל הנראה, את העסקה שמגבילה את פעילות הגרעין שלה.

בעוד שבוע, ב-12 באוקטובר, ככל הנראה, הוא מתכוון, לפי דיווחים מוושינגטון, לשאת נאום בו יכריז על שורה של מהלכים נגד איראן בגלל ההתנהלות האזורית שלה, ובראש ובראשונה סנקציות חריפות נגד משמרות המהפכה, שלה חלק נכבד בכלכלת טהרן.