המשטרה ברוסיה עצרה הערב (שבת) יותר מ-200 פעילי אופוזיציה במדינה, על השתתפותם בגל של הפגנות נגד הקרמלין ברחבי רוסיה. ההפגנות מתקיימות בהובלת מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבאלני, וזאת לקראת הבחירות לנשיאות במרץ. תחת שמים אפורים וגשם לסירוגין, התכנסו יותר מ-2,000 בני אדם במרכז כיכר פושקין במוסקבה וקראו "רוסיה תהיה חופשית" ו-"רוסיה ללא פוטין", זאת לפני שהתקדמו לכיוון הקרמלין והפרלמנט.



ארגון בשם "OVD" המספק מידע, דיווח כי לפחות 262 אנשים נעצרו ב-27 ערים שונות ברחבי המדינה. ההפגנות הגדולות מתקיימות ביום הולדתו ה-65 של הנשיא ולדימיר פוטין. לפחות 66 מהעצורים נעצרו בסנט פטרסבורג.




ההפגנה בסנט פטרסבורג. צילום: רויטרס
ההפגנה בסנט פטרסבורג. צילום: רויטרס



נבאלני, המרצה 20 ימי מאסר בגין הפרת כללים בפגישות ציבוריות, קרא לעצרות ההמוניות כדי "לחגוג את יום ההולדת ה-65 של פוטין". פוטין, ששלט על הנוף הפוליטי של רוסיה במשך כמעט 18 שנה, צפוי לרוץ בבחירות ולהתמודד גם על כהונתו הרביעית.



מנהיג האופוזיציה נבאלני מקווה לרוץ גם, זאת למרות שוועדת הבחירות המרכזית מתכוונת להכריז עליו כבלתי כשיר בשל מאסר על תנאי. אחד המפגינים במוסקבה החזיק בפוסטר של פוטין יושב על הר של שטרות ועליו כתוב: "יום הולדת שמח גנב קטן".