מפקד משמרות המהפכה של איראן, מוחמד עלי ג'עפרי, העביר היום (ראשון) מסרים מאיימים לארצות הברית ולנשיא דונלד טראמפ, על רקע הדיווחים כי בכוונת הממשל להטיל סנקציות נוספות על טהרן, כשהמרכזית בהן היא הכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור. "אם ארה"ב תהיה טיפשה מספיק כדי להגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור, אז משמרות המהפכה יתייחסו לצבא ארה"ב כפי שאנו מתייחסים לארגון דאעש", איים ג'עפרי.

הדברים החמורים של הבכיר האיראני באו לאור דיווחים כי טראמפ יכריז ב-15 באוקטובר שהוא אינו מאשרר את הסכם הגרעין, אותו כינה "העסקה הגרועה ביותר אי פעם". המשמעות היא שהקונגרס יוכל להכריז על סנקציות חדשות, מהלך שעלול לפוצץ את ההסכם הנוכחי.

לא נשארים חייבים. טראמפ


ג'עפרי הוסיף, כי במידה וארה"ב תטיל עיצומים נוספים הרפובליקה האסלאמית תראה זאת כהפרה של הסכם הגרעין וחיילי צבא ארה"ב לא יהיו בטוחים עוד. "אם הדיווחים נכונים, משמרות המהפכה יתייחסו לצבא ארה"ב באופן שווה למחבלים של דאע"ש בכל העולם, ובמיוחד במזרח התיכון", אמר ג'עפרי. "אם ההסכם יופר, ארה"ב תאלץ להזיז את כל בסיסיה באזור למרחק של 2,000 קילומטרים מגבולות איראן".

"הסנקציות האלו יסכמו את ניסיונותינו לקיום יחסים עם המעצמות", הוסיף המפקד הבכיר. "איראן אז תדע שדו שיח הוא צורה של לחץ ועוינות מצד האמריקנים, ולא דרך לפתרון בעיות. אנו ננצל את התנהגותו של טראמפ הטיפש לגבי הסכם הגרעין במטרה להתקדם בתוכנית ההגנתית שלנו ותוכנית הטילים שלנו. במקרה שבו ארה"ב חושבת שהיא יכולה ללחוץ על איראן להיכנס למשא ומתן בנוגע לנושאים אזוריים, אז היא טועה".

יש לציין, כי ביום שישי האחרון אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בביקור רשמי שערך בקזחסטן כי "זה מאוד חשוב לשמור על הסכם הגרעין מול איראן במתכונתו הנוכחית. ארה"ב היא חלק משמעותי מההסכם הנוכחי וחשוב שתישאר חלק ממנו".