הסלמה במתיחות בין ארצות לטורקיה בעקבות החלטה של הנציגות האמריקאית במדינה לצמצם את שירותי מתן אשרות הכניסה לאזרחים טורקים. ההחלטה באה לאחר שאחד מעובדי הנציגות באיסטנבול נעצר בשבוע שעבר בחשד קשרים לאיש הדת פתהוללה גולן, אותו האשים המשטר באחריות לניסיון ההפיכה הכושל לפני שנה. 

המהלך הטורקי גונה על ידי וושינגטון גחזר בסיס וכפוגע לקשרים בין המדינות. "האירועים האחרונים הכריחו את ממשלת ארצות הברית להעריך מחדש את המחויבות של טורקיה לביטחון הנציגות האמריקאית ואנשיה", נאמר בהצהרה של השגרירות באנקרה. 
"על מנת לצמצם את מספר המבקרים בשגרירות והקונסוליות בזמן שההערכה הזאת מתקיימת, השעינו את כל הטיפול בוויזות ללא מהגרים בכל הנציגויות האמריקאיות בטורקיה". 

סוכנות הידיעות הממשלתית אנאדולו זיהתה את עבוד הקונסוליה שנעצר כאזרח טורקי ואמרה כי  הוא נעצר בחשד לריגול וניסיונות לפגוע בסדר החוקתי וממשלת טורקיה. 
המתיחות בין שתי המדינות נובעת בין היתר, מהתמיכה של ארצות הברית בלוחמים הכורדים בסוריה, הנחשבים על ידי טורקיה לשלוחה של מחתרת ה-PKK, שמבצעת פיגועים במדינה כבר שלושה עשורים. היחסים החמירו לאחר ניסיון ההפיכה, כשהטורקים האשימו את פתהוללה גולן באחריות להפיכה ודרשו מספר רב של פעמים את הסגרתו מארצות הברית, עד כה ללא הועיל.