המשלחת האמריקאית לאנקרה והמשלחת הטורקית לוושינגטון הודיעו הלילה (שני) כי הן יפסיקו להנפיק ויזות לאזרחי המדינות באופן הדדי. החלטתה של המשלחת האמריקאית, שבאה ראשונה, אירעה לאחר שעובד השגרירות האמריקאית בבירת טורקיה נעצר בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה הכושל שאירע ביולי 2016.



בהודעה שהוציאה השגרירות האמריקאית נאמר כי היא תפסיק לספק שירותי ויזה לאזרחים טורקים, וזאת מאחר ש"האירועים האחרונים הכריחו את ארצות הברית להעריך מחדש את מחוייבותה של טורקיה לביטחון אנשי השגרירות ומתקניה". בתגובה לכך, טורקיה הודיעה כי היא תפעל באופן דומה, ואף פרסמה הודעה זהה להודעתה של אמריקה כשהודיעה על כך".



גורם הסכסוך. פתהוללה גולן, צילום: AFP
גורם הסכסוך. פתהוללה גולן, צילום: AFP



במהלך השנה האחרונה, טורקיה הביעה תסכול רב מסירובה של ארצות הברית להסגיר לידיה את פתהוללה גולן, אשר משטרו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן מאשים בניסיון ההפיכה, ושוהה בארה"ב. כזכור, בלילה שבין ה-15 ל-16 בחודש יולי 2016, יחידות צבא טורקיות החלו בניסיון השתלטות על המדינה, תפסו גשרים מרכזיים ברחבי איסטנבול, תחנות תקשורת ואף תקפו את הפרלמנט הטורקי באנקרה. עם זאת, הציבור הטורקי יצא אל הרחובות והדף את כוחות הצבא. 



בניסיון ההפיכה נהרגו יותר מ-240 איש, רובם מפגינים תומכי ארדואן, ובחודשים שלאחריה החל המשטר הטורקי בפעולות דיכוי של מי שנחשד במעורבות בהפיכה או בקשרים לגולן, במהלכם נעצרו עשרות אלפי אנשים.