צוות מאולתר של שוטרי משטרת לאס וגאס, שכלל קצין, סמל, בלש וחבר צוות של יחידת הצלפים, התכנסו במלון "מנדליי ביי" בראשון באוקטובר, כאשר סטיבן פאדוק ירה לעבר קהל של 22 אלף בני אדם שהגיעו לפסטיבל מוזיקה, שבסופו נרצחו 58 בני אדם ונפצעו מאות נוספים. כמה דקות לאחר הירי הם פרצו את דלת חדר המלון של מבצע הטבח, והבוקר (שני) נחשף תיאור חדרו לאחר הטבח בתקשורת האמריקאית, על בסיס ראיונות שנערכו עם הארבעה בתכנית הפופולרית "60 דקות" ברשת CBS. "אני חושב שהם מנעו אלף הרוגים, וחשוב שהציבור האמריקאי יבין את זה", אמר שריף מחוז קלארק, ג'וזף לומברדו, בתכנית.



הבלש מת'יו דונלדסון היה עסוק בעבודת ניירת במהלך סוף השבוע האחרון, כאשר שמע לראשונה על דיווחים לגבי הירי. באותו רגע הוא החליט להיכנס למכוניתו ולנסוע למלון, שהיה במרחק תשעה קילומטר ממקום הימצאו. לדבריו, "נשארתי יחף כי לא יכולתי לרוץ עם המגפיים שלי".



הטבח בלאס וגאס. צילום: AFP
הטבח בלאס וגאס. צילום: AFP



לא הרחק משם, הקצינים דייב ניוטון וסמל ג'ושוע ביטסקו אימנו כלבים משטרתיים כששמעו את הדיווח. "צעקתי בוא נלך, יש יורה פעיל במנדליי ביי", נזכר ביטסקו. השניים הגיעו למלון הם נפגשו עם הצלף לוי הנקוק, קצין ביחידה משטרתית מיוחדת, שהיה חמוש בחומרי נפץ.



צוות השוטרים עלה במהירות למסדרון שבו היה חדרו של פאדוק. "הוא סגר את הדלת עם פיסת מתכת וכמה ברגים", סיפר ביטסקו. לדברי ניוטון, "בשלב זה הנקוק השתמש בכלי עבודה כדי לפתוח את הדלת. דלת חדרו של פאדוק הייתה מלאה חורים, זה נראה כמו גבינה שווייצרית". "בהמשך", סיפר ניטון, "הנקוק פיזר חומרי נפץ ליד הדלת כדי לפתוח אותה, בתקווה שהיורה לא ישים לב למעשיו".



מלון "מנדליי ביי" בלאס וגאס. צילום: רויטרס
מלון "מנדליי ביי" בלאס וגאס. צילום: רויטרס



"לא ידענו איפה הוא יעמוד לפני שנכנסו לחדר", סיפר ביטסקו, שהוסיף:" זה היה כמו משחק מחבואים קטלני. אני זוכר שחשבתי - הלוואי שהיה את הכלב שלי, כי זה היה עוזר לנו אם הוא היה מוביל".



לאחר הפיצוץ הארבעה הצליחו להיכנס לחדר, על רקע קולות האזעקה במלון. בפנים הם מצאו כלים, טלפונים רבים, רובים ותחמושת, וגם את גופתו של פאדוק. 


"בחדר היה ריח של אבק שריפה", נזכר ביטסקו. "דילגנו מעל הרובים שהיו מפוזרים על הרצפה. בנוסף, היו לו ארגזי כלים וכלי חשמל בחדרו". בסופו של דבר, המשטרה החרימה, כידוע, 23 כלי נשק מחדרו.