למרות גילן הצעיר, שמונה הלוחמות היזידיות שיושבות בחדר הקטן סמוך לבירת דאעש בסוריה, א-רקה, ידעו הרבה סבל. "דאעש הם מפלצות", סיפרה דרסים, אחת הלוחמות. "עד כה אירעו 73 מקרי טבח נגד האוכלוסייה היזידית. אנחנו מנסות להגן על העם שלנו, ואנחנו רוצות נקמה". הארבע משתייכות לכוחוות ה-YPG, הצבא הכורדי שנלחם בשיתוף פעולה עם ארצות הברית נגד ארגון הטרור.



באופן מפתיע, ארבע מהן פרסמו בעבר תמונה בה הן מביעות את צערן על הירצחה של הת'ר האייר, שנהרגה באירוע הדריסה בשרלוטסוויל, ונושאות שלט עליו כתוב "מאוחדות נגד הפאשיזם". את הקישור המעט מפתיע הן הסבירו בכך שלראות עיניהן המאבק שלהן והמאבק נגד הימין הקיצוני בארצות הברית הוא אותו המאבק. "כנשים שסבלו תחת ידי דאעש, אנחנו מכירות את הסכנות שקבוצות פאשיסטיות, גזעניות, שוביניסטיות ולאומניות מהוות. גם בשרלוטסוויל גברים הרגו אישה, הת'ר האייר, בעוד היא התנגדה לחלוקה פנימית והרס הקהילה שלה", הן הסבירו.






"אנחנו מאמינות שהמאבק של האייר הוא המאבק שלנו, ושהמאבק בפאשיזם הוא מאבק גלובלי. לכן אנחנו קוראים לנשות להתאחד נגד הפשיזם ולהביא לקצן של תנועות כמו דאעש וכמו אלה, שעשויות מאותו החומר, והורגות נשים".



את סיפור חייהן סיכמה אחת משתי הצלפיות ביחידה. "לפני שדאעש הגיעו הייתי סך הכל תלמידת בית ספר", מספרת נגסין, "מעולם לא חשבתי שאני אלמד לירות בנשק. עכשיו אנחנו יכולות לסמוך על עצמנו, אנחנו יודעות להילחם", בעוד אייזידה, הלוחמת היחידה שבאה מהקהילה היזידית בגרמניה השלימה את דבריה: "אם נשים היו חמושות ואם היינו יודעות להגן על עצמנו כשהאירועים החלו, אולי מקרי הטבח לא היו קורים, אבל עכשיו הוכחנו לעולם שאנחנו יכולות להגן על עצמנו".