מבצע הטבח בלאס וגאס פתח באש על מאבטח במלון "מנדליי ביי" כשש דקות לפני שהחל להמטיר כדורים על קהל בפסטיבל מוזיקה ורצח 58 בני אדם, כך אמרו לפנות בוקר (שלישי) בכירים בארה"ב. היורה, סטיבן פאדוק בן ה-64, נראה פעמים רבות בעיר לבדו והימר בקזינו בלילה שלפני הירי, כך אמר השריף ג'וזף לומברדו במסיבת עיתונאים. עד כה דווח כי פאדוק ירה על המאבטח לאחר שהחל בביצוע הירי הרצחני.



"האדם הזה הסתיר במכוון את פעולותיו עד לאירוע הזה, וקשה עבורנו למצוא את התשובות", אמר לומברדו, שהוסיף כי הוא מתוסכל מהאיטיות בהתקדמות החקירה. פאדוק ירה ופצע מאבטח שהגיע לקומתו במלון "מנדליי ביי" על מנת לחקור דלת שנותרה פתוחה בסוויטה שלו. המאבטח נפצע ברגלו לאחר שהיורה ירה למסדרון מבעד לדלת. פאדוק ככל הנראה זיהה את המאבטח באמצעות מצלמות מעקב שהציב מחוץ לחדרו. 



סטיבן פאדוק, הרוצח מלאס וגאס. צילום: רויטרס
סטיבן פאדוק, הרוצח מלאס וגאס. צילום: רויטרס


הרשויות בלאס וגאס עוד לא מצאו מניע לאירוע, שהוא הירי ההמוני הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. על פי החשד, פאדוק, שהחזיק ברישיון טיסה אשר הצריך ממנו לעבור בדיקות פסיכיאטריות, סבל מהפרעה נפשית חמורה שלא נתגלתה.

כזכור, פאדוק ביצע את הירי כשהוא עומד בקומה ה-32 בבית המלון. הוא התאבד זמן קצר לפני שהכוחות הגיעו אל חדר המלון בו שהה. בחדרו נמצאו עשרות כלי נשק ששימשו אותו לביצוע הטבח ואותם הצליח להחדיר לחדרו מבלי שנתגלה. כ-500 בני אדם נפצעו באירוע שהתרחש במהלך הופעה שהתקיימה תחת כיפת השמיים, כחלק מפסטיבל מוזיקה.