רוסיה האשימה היום (שלישי) את ארה"ב כי היא מעמידה פנים שהיא נלחמת בארגון "המדינה האסלאמית" וכי היא הפחיתה במכוון את תקיפותיה בעיראק על מנת לאפשר ללוחמי ארגון הטרור לזרום לתוך סוריה וזאת על מנת להאט את התקדמות הצבא הסורי. בסימן נוסף למתיחות העולה בין מוסקבה ווושינגטון, משרד ההגנה הרוסי אמר כי הקואליציה בהנהגת ארה"ב הפחיתה בצורה חדה את התקיפות האוויריות בעיראק בחודש ספטמבר, כאשר כוחות משטר אסד בסיוע חיל האוויר הרוסי החלו לכבוש מחדש את מחוז דיר אל-זור שבמזרח סוריה.

"כולם רואים שהקואליציה בהנהגת ארה"ב מעמידה פנים כי היא נלחמת בדאעש, מעל לכל בעיראק, אבלך ממשיכה להילחם בו בסוריה מסיבה כלשהי", אמר הגנרל איגור קונשנקוב, דובר משרד ההגנה הרוסי. הוא טען כי התוצאה היא שקבוצות גדולות של לוחמי דאעש נעו מאזור הגבול העיראקי למחוז דיר אל-זור, שם הם מצאו מקלט באזור הגדה המערבית של נהר הפרת.

טראמפ עם פוטין. צילום: רויטרס
טראמפ עם פוטין. צילום: רויטרס


"פעולות הפנטגון והקואליציה דורשות הסבר. האם שינוי הטקטיקה שלהם נובע מרצון לסבך כמה שאפשר את מבצעי הצבא הסורי, בגיבוי חיל האוויר הרוסי, להשתלט מחדש על השטח הסורי ממזרח לנהר הפרת?", שאל קונשנקוב. "או שמא זהו צעד מתוחכם לגרש את מחבלי דאעש מעיראק ולאלץ אותם להימלט לסוריה ולעבר ההפצצות המדויקות של חיל האוויר הרוסי?", תהה. 

קונשנקוב הוסיף כי הצבא הסורי מנסה לגרש את ארגון "המדינה האסלאמית" מהעיר אל מאיאדין, ממזרח לעיר דיר אל-זור, אך כי ארגון הטרור ניסה לתגבר את כוחותיו שם עם לוחמים זרים שזרמו מעיראק.