על רקע הכרזתו הצפויה של נשיא קטלוניה, ליואיס קומפאניס, על עצמאות החבל, טען הבוקר (שלישי) כתב אל מונדו, סאל אמרגי, בתכניתם של דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, כי, בניגוד לדיווחים, "חלק גדול מהעם הקטלוני נגד הכרזת העצמאות". הוא הוסיף כי "אין עדיין מלחמת אחים במדינה, אך יש פילוג גדול בספרד וגם בקטלוניה עצמה".



"אף אחד לא יודע מה יעשה נשיא קטלוניה הערב, הוא בלחץ אטומי", קבע אמרגי, שהסביר: "מצד האחד הבסיס שלו דורש עצמאות, אך המתונים שבהם מבקשים לא להכריז על עצמאות ולדחותה".



 


ואולם, אמרגי בעצמו תומך בצעד: "למרות שחלק גדול מהעם הקטלוני נגד הכרזת עצמאות, אני אישית בעד, אך אני בעד משעל עם נורמלי, לא כמו זה שהתקיים לאחרונה. חייבים לדעת מה העם רוצה".

הוא הוסיף כי "ראש העיר בברצלונה טוענת שלא ניתן לבצע הכרזה כה היסטורית על בסיס כה קטן של אנשים. במידה והנשיא יכריז על עצמאות קטלוניה, ראש ממשלת ספרד יכריז על סעיף 155 שיבטל את האוטונומיה של קטלוניה, ואף עלול לעצור את הנשיא כפי שהימין הספרדי דורש מהממשלה לבצע. אין עדיין מלחמת אחים במדינה, למזלנו אנחנו עדיין לא שם, אך יש קרע עמוק ופילוג עמוק לא רק בין ספרד לקטלוניה, אלא גם בתוך קטלוניה עצמה".

בתוך כך, כשנשאל מה יקרה בשטח ברגע שקטלוניה תכריז על עצמאותה, השיב: "הרבה חברות יעזבו את ברצלונה ותהיה אי וודאות לא טובה לכלכלה. בנוסף, יהיו הפגנות והמצב יהיה מאוד טעון ברחובות. לראות את ספרד מכריזה שהאוטונומיה מבוטלת יהיה דבר מאוד חמור לעם הספרדי. הכי חשוב זה שמסי לא יהיה בכלא".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן