שיחות האחדות בין הפתח לחמאס החלו בקהיר באווירה אופטימית כאשר נציג בכיר של משלחת חמאס, עזאט רחייק, אמר כי הוא "מלא תקווה שהפיוס יצליח. אנחנו נפגשים בתקווה שנצליח לצייר מפת דרכים שכותרתה הפיוס הלאומי. אחדות העם הפלסטיני היא האופציה האסטרטגית שלנו להתקדם". בראש משלחת חמאס עומד סאלח אראי, סגן מפקד הארגון. 



עזאם אחמד, מראשי משלחת הפתח, אמר כי המשא ומתן יכלול גם את ניהול משרדי הממשלה בעזה. בנוסף מוקד השיחות יהיה סביב סידורי הביטחון כולל פריסה אפשרית של 3,000 קציני ביטחון של פתח שיצטרפו למשטרת עזה במשך שנה, ויחזירו את מרבית השפעתו של אבו מאזן בעזה. אחמד אמר כי מעבר רפיח, הגבול היחידי של עזה עם מצרים והקשר המרכזי של תושבי עזה לעולם, צריך להיות  מנוהל על ידי אנשי המשמר הנשיאותי של אבו מאזן.



שני הצדדים מקווים שההצעה שהועלתה כי אנשי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית ינהלו את מעברי הגבול של הרצועה תעודד את מצרים וישראל להקל על ההגבלות ולשקם את הכלכלה הקורסת של עזה. בנוסף צפויים הצדדים לדון גם במועדים הבחירות לנשיאות ולפרלמנט של הרשות.



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני שבוע במהלך ביקור במעלה אדומים כי "אנחנו מצפים מכל מי שמדבר על תהליך שלום להכיר במדינת ישראל וכמובן להכיר במדינה יהודית ואיננו מוכנים לקבל פיוסים מדומים שבהם כביכול הצד הפלסטיני מתפייס על חשבון הקיום שלנו. מי שרוצה לעשות פיוס כזה, ההבנה שלנו היא פשוטה מאוד: תכירו במדינת ישראל, תפרקו את הזרוע הצבאית של החמאס, נתקו את הקשר עם איראן שקוראת להשמדתנו ועוד כהנה וכהנה. יש דברים מאוד ברורים וגם הדברים האלה נאמרים בצורה ברורה".



מוקדם יותר הגיבו לפיוס גם שר חינוך נפתלי בנט והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן. לדברי בנט, על הקבינט להודיע על הפסקה מידיית של העברת כספי המסים לממשלת חמאס בראשות אבו מאזן. "ישראל צריכה להפסיק להיות הכספומט של הטרור. לא מדובר בפיוס פלסטיני אלא בחבירה של אבו מאזן לארגון טרור רצחני. העברת כספים לממשלת חמאס משולה להעברת כספים מישראל לדאעש - אנו נקבל טילים עלינו בתמורה לכספים האלו", הסביר יו"ר הבית היהודי.



עוד אמר בנט, כי על ישראל להגדיר שלושה תנאים כקווים אדומים בטרם יועברו הכספים: החזרת גופות שאול אורון והדר גולדין, הכרה של חמאס בישראל והפסקת ההסתה ותשלום המשכורות מהרשות לטרוריסטים הכלואים בישראל. השר בנט צפוי לעלות את הדרישה בישיבת הקבינט הקרובה.



השר ארדן אמר בערוץ הכנסת ש"ממשלת הפיוס הזאת נראית כמו תרגיל של אבו מאזן והרשות הפלסטינית". לדבריו, "אין דרישה חד משמעית של חמאס להכיר בישראל. יש איזו אמירה לגבי הצורך להזניח את נשקו. אם החמאס יהפוך להיות חבר בממשלה הפלסטינית זה מחייב את ישראל לשנות את הגישה שלה נגד הרשות הפלסטינית. גם בעניין קיזוז כספי המסים וגם כלפי הטלת סנקציות בגלל המשך ניסיונותיה להתקבל לפורומים בינלאומיים ולפגוע בישראל".