שני מפציצים אמריקאים מסוג B-1B "לנסר" ערכו תמרון אווירי הלילה (רביעי) בשמי חצי האי הקוריאני, כך דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ". המפציצים לוו על ידי שני מטוסי קרב של צבא קוריאה הדרומית במסגרת תרגיל בשיתוף חילות האוויר של יפן וקוריאה הדרומית באזור ים יפן. זאת הפעם הראשונה כי כלי טיס אמריקאים טסים באזור זה בחשיכה.



בתוך כך, הבית הלבן הודיע כי הנשיא דונלד טראמפ קיבל תדרוך משר ההגנה ג'יימס מאטיס ומראש המטות המשולבים הגנרל ג'וזף דנפורד על האופציות הצבאיות העומדות לרשותם במקרה של מתקפה מצד פיונגיאנג. על פי ההודעה, התדרוך סקר גם אפשרות של מתקפת מנע נגד איום הגרעין של קוריאה הצפונית על שטח המדינה או על בנות בריתה במזרח אסיה.



ערכו תדרוך. טראמפ ומאטיס. צילום: רויטרס



כזכור, שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס קרא ביום שני לצבא ארה"ב "להיות מוכן לאופציה צבאית" מול קוריאה הצפונית. במהלך אירוע של האיגוד המקצועי של צבא ארה"ב בוושינגטון, ענה מאטיס לשאלה בנוגע למתיחות בחצי האי הקוריאני. "בואו נדבר רגע על קוריאה, כי הנושא הזה נמצא במחשבות של כולנו", אמר מאטיס, והוסיף "יש כרגע מאמץ דיפלומטי של הטלת סנקציות כלכליות כדי לגרום לקוריאה הצפונית לרדת מהמסלול בו היא נמצאת". 

"יש דבר אחד שצבא ארה"ב יכול לעשות, וזה להיות מוכן כדי להבטיח אופציות צבאיות שהנשיא שלנו יוכל להפעיל במידת הצורך", אמר שר ההגנה האמריקאי. "אנחנו כרגע במאמץ דיפלומטי ומועצת הביטחון של האו"ם הצביעה פה אחד פעמיים ברצף כדי להטיל סנקציות חמורות יותר על קוריאה הצפונית. הקהילה הבינלאומית דיברה אבל זה אומר שצבא ארה"ב חייב להיות דרוך ומוכן".

קים ג'ונג-און, שליט קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
קים ג'ונג-און, שליט קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בשבת בחשבון הטוויטר שלו: "נשיאים וממשלים מנהלים משא ומתן עם קוריאה הצפונית ב-25 שנה האחרונות, חותמים הסכמים ומבזבזים סכומי ענק. הדבר לא עבד וההסכמים הופרו עוד לפני שהדיו התייבש על הנייר. הדבר גרם לאמריקאים להיראות כמו טיפשים, אבל רק דבר אחד יעבוד".
ביום חמישי שעבר, טראמפ אמר לעיתונאים במהלך צילום בבית הלבן עם קציני הצבא הבכירים כי "אולי זה השקט לפני הסערה". כאשר למה הוא מתכוון, ענה הנשיא: "אתם תגלו".