שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר בשיחה סגורה למחוקקים בפרלמנט בטהרן כי אם ארצות הברית תפרוש מהסכם הגרעין בין איראן לששת המעצמות, הרפובליקה האסלאמית "תענה בתשובה מוחצת", כך חשף היום (רביעי) שאבאז חסנפור, מחוקק בבבית הנבחרים לסוכנות IRNA האיראנית. חבר פרלמנט נוסף, בהרוז נמאטי אמר שזריף אף פירט את הצעדים האמריקאים האפשריים וצעדי הנגד שאיראן תנקוט במקרים אלה, אך סירב לפרט. 


בשבוע שעבר, זריף טען בראיון שפורסם באל ג'זירה כי "האמריקאים 'מכורים' לסנקציות'". הוא התייחס לאיומי טראמפ על כך שארצות הברית תבטל את מחויבותה לסכם הגרעין ואמר כי "כל עסקה לא תהיה מושלמת לכל הצדדים. היא צריכה להיות פחות ממשולמת, כדי שכל הצדדים יוכלו לחיות איתה". זריף הוסיף: "הקהילה הבינלאומית לא תוכל לסמוך על ארצות הברית לעולם, במידה והיא תעשה דבר שיפגע בהסכם.
שר החוץ האיראני הסביר כי "כל הפרה של ההסכם שתבוצע על ידי האמריקאים תביא לנסיגה חלקית או מלאה של איראן מההסכם". הוא ציין כי "בטהרן לא מפחדים מהטלת סנקציות נוספות". זריף הוסיף: "המנהיגים האמריקאים הפכו אותנו לחסינים לסנקציות. מנקודת מבט בינלאומית, נראה שהאמריקאים הפכו 'מכורים' לסנקציות.