גורמים בבית הלבן טוענים כי המצב "הולך ומידרדר" בבית הלבן. שישה מהם תיארו בפני כתב ואניטי פיר בכתבה שפורסמה הבוקר (חמישי) כי הם מתקשים להתמודד עם הנשיא טראמפ, שלטענתם "סובל ממצב רוח רע". גורמים המעורבים הם אמרו כי "טראמפ לא מרוכז" והוסיפו: "הבחירה שלו במועמד הרפובליקני במדינת אלבמה, שלבסוף הפסיד במרוץ, הייתה בעוכריו".
שני מקורות טוענים כי טראמפ אמר למי שהיה מאבטחו, קית' שילר: "אני שונא את כולם בבית הלבן. יש כמה יוצאים מן הכלל, אבל אני שונא אותם". בכיר בבית הלבן הכחיש את הטענות בשיחות. גורמים בכירים אמרו כי ג'ון קלי, ששימש בהתחלה כמזכיר לבטחון המולדת ועבר לנהל את מעגל היועצים הקרוב של הנשיא אומלל בתפקידו. "הוא נשאר בתפקיד כדי שטראמפ לא יעשה טעות הרת אסון", טענו הרפובליקנים ששוחחו עם הכתב. יש הטוענים כי מינויה הצפוי של קריסטן נילסן למזכירה לבטחון המולדת במקומו של קלי, היא הכנה לקראת פרישתו מהתפקיד בשל תסכולו מהתנהגות טראמפ. 

טראמפ וקלי. צילום: רויטרס


כזכור, בימים האחרונים דווח במספר כלי תקשורת אמריקאים כי מקורבים לנשיא "מודאגים ממצבו". מוקדם יותר השבוע, גורמים בבית הלבן, ומקורבים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הביעה דאגה בעקבות התנהגותו בזמן האחרון, זאת בשל עימותים מתמשכים עם חברי המפלגה הרפובליקנית, כחלק מניסיון ליישום האג'נדות שלו. למעשה, על פי דיווח שפורסם ב"וושינגטון פוסט", טראמפ מצא את עצמו מבודד בבית הלבן, שהפך למאופק יותר בהנהגתו של ג'ון קלי. במסגרת זו, אדם קרוב לטראמפ דימה את הנשיא ל"סיר לחץ", וככזה שיכול "להתפוצץ" אם לא ניתנת לו הזדמנות "לשחרר אדים". 

אנשי ממשלו של טראמפ טוענים כי הוא הפך, בעקבות הסכסוכים האחרונים שלו מול התקשורת, ומבקריו, שחלקם ממפלגתו, לאדם מריר ובודד. בתחילת השבוע ראש ועדת יחסי החוץ של הסנאט, הסנטור הרפובליקאי הבכיר בוב קורקר הזהיר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "מוביל את העולם למלחמת עולם שלישית". הוא אמר את הדברים בראיון שפורסם בניו יורק טיימס והוסיף כי "הבית הלבן הוא 'פעוטון למבוגרים'". בראיון, שנמשך כ-25 דקות הוא טען כי "טראמפ מתנהג כמו שהוא היה בתכנית 'המתמחה'".

הסנטור, שהודיע בחודש שעבר על פרישתו הסביר: "אני מודאג, וכך כל מי שאכפת לו מהעם שלנו צריך להיות". הוא דחה הרעיון לפיו טראמפ משתמש באמירות פרובוקטיביות על קוריאה הצפונית כדי לקדם את המשא ומתן שטילרסון מנהל, בכך שהוא מעמיד פני 'השוטר הרע'. "הוא פוגע במשא ומתן בכך שהוא מצייץ את הדברים האלה", אמר, "אנשים חושבים שיש 'שוטר טוב' ו'שוטר רע', אבל זה לא נכון".