גו'שוע בויל הקנדי, אשתו האמריקאית קייטלן קולמן ושלושת ילדיהם, שהיו שבויים על ידי הטאליבן במשך חמש שנים, שוחררו הלילה (שבת) מהשבי וחזרו לקנדה. עם שובם, סיפר בן הערובה לשעבר, בשיחה עם עיתונאים בשדה התעופה "פירסון" שבטורונטו, כי פעילי ארגון הטרור "רצחו את בתי התינוקת ואנסו את אשתי".



הזוג חולץ ביום רביעי האחרון לאחר חמש שנים שבהן הוחזק על ידי הארגון האפגני, לאחר שנשבה על ידיו במהלך טיול תרמילאים במדינה בשנת 2012. קולמן הייתה אז בהיריון, ולידתה של הילדה הרביעית לא הייתה ידועה עד שבויל הופיע בפני עיתונאים בנמל התעופה הקנדי וסיפר על כך.



"הטפשות והרשעות של רשת חקאני בחטיפת עולי רגל הן משניות רק לטיפשות והאכזריות בהוראה שניתנה לרצוח את בתי התינוקת ולאונס המתמשך של אשתי", אמר בויל לעיתונאים.



 .


לדבריו, הוא שהה באפגניסטן עם קרובי במטרה לסייע לעניי הכפרים "בחיים בתוך האזורים הנשלטים על ידי הטאליבן, שבהם אין עובדים סוציאליים או ארגוני סיוע ממשלתיים ואחרים, ומעולם לא ניתנתה להם העזרה הדרושה למצבם".

מלבד זאת, הוא סיפר כי הוא מתכוון לעזור לבנות בית לילדיו. "כמובן שזה יהיה חשוב ביותר עבור משפחתי שנוכל לבנות מקדש בטוח עבור ילדינו ששרדו, שהם יוכלו לקרוא לו 'בית', ולנסות להרוויח את הילדות שהם הפסידו".

בתוך כך, ממשלת קנדה פרסמה הודעה על הגעתה של המשפחה למדינה, שבה נמסר כי "הממשלה הייתה מעורבת ביותר במקרה בכל שלביו". "היום אנו מצטרפים לשמחתם של משפחת בויל לרגל חזרתם לקנדה, שלה ציפו רבות קרוביהם", נאמר בהצהרה. "קנדה הייתה מעורבת באופן פעיל במקרה של אדון בויל בכל שלביו, ואנו נמשיך לתמוך בו ובמשפחתו עכשיו כשהם חזרו לכאן. בתקופה הזו, אנו מבקשים לכבד את הפרטיות של המשפחה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוסיף: "אתמול ממשלת ארצות הברית, תוך עבודה משותפת עם ממשלת פקיסטן, הצליחה לחלץ את משפחת בויל מהשבי של רשת חקאני, הכפופה לטאליבן. אני רוצה להודות לממשלת פקיסטן על שיתוף הפעולה, הם עבדו קשה ונראה לי שהם מתחילים לכבד שוב את ארצות הברית, כמו מדינות רבות אחרות. אנו מקווים לראות שיתופי פעולה כאלה בעתיד כדי לשחרר את שאר בני הערובה שעדיין לא שוחררו".