משרד ההגנה הסורי טען היום (שבת) כי הצבא שחרר את העיר אלמיאדין מידי ארגון המדינה האסלאמית דאעש. מדובר באחת הערים המרכזיות שנותרו בידי הארגון, והיא נמצאת במחוז דיר א-זור.



מוקדם יותר היום, המיליציה הכורדית בסוריה, שנלחמת לצד הכוחות הדמוקרטיים הסורים, טענה כי דאעש נמצא על סף תבוסה באזור א-רקה, ועלול להיפרד ממנה כבר במהלך 48 השעות הקרובות. "הקרבות נמשכים בעיר א-רקה, והארגון עומד להיות מובס. היום או מחר אפשר יהיה לשחרר את העיר", אמר דובר המיליציה הכורדית (YPG) נורי מחמוד.



כידוע, למיליציה הכורדית יש מקום מרכזי בכוחות הדמוקרטיים הנתמכים על ידי ארצות הברית בלוחמה בסוריה, ובא-רקה בפרט, שנחשבת לבירת הארגון הג'יהדיסטי בסוריה.



פינוי לוחמי דאעש. הארגון בדרך לאבד שטח משמעותי. צילום: רויטרס
פינוי לוחמי דאעש. הארגון בדרך לאבד שטח משמעותי. צילום: רויטרס



לפי עדי ראייה, לוחמי דאעש ומשפחותיהם כבר עזבו את העיר, ואוטובוסים הגיעו לאזור ופינו ממנו לוחמים זרים ואת קרוביהם, כאשר לא ידוע לאן הם יילקחו.



יש לציין כי במהלך מלחמת האזרחים, המתנהלת בסוריה כבר שש שנים, הגעה של אוטובוסים לאזורי עימותים בדרך כלל נעשתה על מנת לפנות לוחמים מהשטח, כאשר כעת נראה שכך קרה גם הפעם עם פעילי ארגון המדינה האסלאמית.



במהלך חודש יוני, על רקע הלוחמה שמטרתה לגרש את דאעש מהעיר, לאחר שפעיליה כבשו אותה בשנת 2014, פורסמו תחזיות לפיהן יהיה ניתן לכבוש את העיר מחדש בתוך שבועות ספורים, וכעת נראה כי הקרבות במקום הולכים להסתיים בתבוסה לארגון שמטיל אימה בסוריה כבר זמן רב.