נאום דרמטי בוושינגטון: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אתמול מול המצלמות על שינוי באסטרטגיה של ממשלו מול הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן בווינה ב-2015. טראמפ לא הצהיר על פרישה של ארצו מההסכם, אך אמר: "ננקוט כמה פעולות שיוודאו שלאיראן לא יהיה לעולם, אבל אני מתכוון לעולם, נשק גרעיני". הוא הוסיף כי: לא נוכל לאשרר את ההסכם הזה. אם לא נשפר אותו - נבטל אותו. לא נמשיך במצב שבסופו נגיע לעוד אלימות ולפריצת דרך בתוכנית הגרעין האיראנית". כעת, החלטה בנושא עוברת לקונגרס האמריקאי, שיצטרך לקבוע בתוך 60 יום אם להחזיר את הסנקציות שהוסרו מעל איראן עם החתימה על ההסכם או לבטל את חתימתה של ארה"ב על ההסכם.



שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, אמר בעקבות נאום טראמפ כי "הטענות והאיומים לא יפחידו אותנו".  בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב השר כי ״ברור שטראמפ הציע את הידידות שלו למי שמשלם את המחיר הגבוה ביותר. הוא עשה זאת לפי ההיכרות הגאוגרפית שלו״. הוא הוסיף, ״יש להשוות בין דברי טראמפ לבין תגובת הנשיא חסן רוחאני, בכל הקשור למרד״.



שרת החוץ של האיחוד האירופי, פרדריקה מוגריני אמרה כי הסכם הגרעין עם איראן עובד מצוין וממשיך למנוע מהמדינה פיתוחו של נשק אטומי. מוגריני הוסיפה כי שום מדינה לא יכולה להרוס את ההסכם, שבריטניה, צרפת, גרמניה, רוסי וסין, וכן האיחוד האירופי חתמו עליו. במקום זה, היא קראה ל"תהליך משותף" כדי לשמר את ההסכם ההיסטורי, כלשונה. "אנחנו לא יכולים, כקהילה הבינלאומית, לבטל הסכם שעובד", אמרה מוגריני לעיתונאים. "זהו לא הסכם דו צדדי, והאיחוד האירופי, יחד עם הקהילה הבינלאומית, הודיעו בבירור כי ההסכם ימשיך להתקיים". 



מפלה לדאעש: כוחות כורדים השתלטו על א-רקה


גורם כורדי בכיר אמר היום (שבת), כי הכוחות העיראקיים נתנו אולטימטום ללוחמים הכורדים, לפיו עליהם לסגת למוצבים שלהם מלפני 2014 במחוז כרכוכ העשירה בנפט, עד שבת בערב. בתוך כך, באל ג'זירה דווח כי כוחות כורדיים השתלטו לחלוטין על העיר א-רקה, הבירה הסורית של ארגון המדינה האסלאמית. האולטימטום לכורדים נמסר יממה לאחר שצבא עיראק הכחיש שהוא בדרכו לכבוש את העיר כרכוכ, מידי כוחות הפשמרגה, והודעת האחרונים כי העלו את הכוננות לגבוהה ביותר לקראת מלחמה. הצבא העיראקי טען מוקדם יותר כי "מדובר בפריסה מחדש לנוכח גירוש אנשי דאעש מהאזור".

במקביל, משרד ההגנה הסורי טען היום כי הצבא שחרר את העיר אל-מיאדין מידי ארגון המדינה האסלאמית דאעש. מדובר באחת הערים המרכזיות שנותרו בידי הארגון, והיא נמצאת במחוז דיר א-זור. דובר צבא סוריה אמר, כי הצבא במרדף אחר לוחמי דאעש הנמלטים מהעיר, בצל קריסה טוטאלית בשורותיו. "יחידות הנדסיות של צבא סוריה מנקות את העיר מהמוקשים ומכוניות התופת שנשתלו בידי לוחמי דאעש ברחובות ובכיכרות העיר", אמר הדובר.

גבאי: "לא נשב בממשלה עם הרשימה המשותפת, דבר לא מחבר בינינו"



יושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי אמר היום באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע כי הוא אינו מתכוון לחבור לישיבה בממשלה עם הרשימה המשותפת של המפלגות הערביות בכנסת. "חד משמעית, אני עם הרשימה המשותפת לא אשב באותה ממשלה. אתה רואה את ההתנהגות שלהם - אין שום דבר שמקשר ומחבר בינינו, או שמאפשר לנו לשבת איתם באותה ממשלה".



גבאי בשבתרבות בבאר שבע. צילום: לשכת דובר עיריית באר שבע



קנדי ששוחרר משבי הטאליבן: "אנסו את אשתי ורצחו את בתי"



גו'שוע בויל הקנדי, אשתו האמריקאית קייטלן קולמן ושלושת ילדיהם, שהיו שבויים על ידי הטאליבן במשך חמש שנים, שוחררו הלילה (שבת) מהשבי וחזרו לקנדה. עם שובם, סיפר בן הערובה לשעבר, בשיחה עם עיתונאים בשדה התעופה "פירסון" שבטורונטו, כי פעילי ארגון הטרור "רצחו את בתי התינוקת ואנסו את אשתי". 



הזוג חולץ ביום רביעי האחרון לאחר חמש שנים שבהן הוחזק על ידי הארגון האפגני, לאחר שנשבה על ידיו במהלך טיול תרמילאים במדינה בשנת 2012. קולמן הייתה אז בהיריון, ולידתה של הילדה הרביעית לא הייתה ידועה עד שבויל הופיע בפני עיתונאים בנמל התעופה הקנדי וסיפר על כך. 



משפחת בויל. צילום: רויטרס



"הטיפשות והרשעות של רשת חקאני בחטיפת עולי רגל הן משניות רק לטיפשות והאכזריות בהוראה שניתנה לרצוח את בתי התינוקת ולאונס המתמשך של אשתי", אמר בויל לעיתונאים. 



חשד לרציחות בדרום:
בן 30 נדקר בקריית גת; גבר נורה בקטטה בנגב

מעט לאחר השעה 21:00 אתמול התקבל דיווח על אדם שנדקר בפלג גופו העליון מוטל בכניסה לבניין ברחוב רחבת הר הזיתים בקריית גת. כוחות משטרה שחשו למקום ראו את כוחות ההצלה מבצעים פעולות החייאה בפצוע, גבר כבן 30, כשהוא במצב אנוש ובתום פעולות אלו נקבע מותו.



כוחות משטרה בקריית גת. צילום: דוברות המשטרה



בתוך כך, מאוחר יותר נרצח בערערה גבר בן 35 לאחר שנורה למוות במהלך קטטה. השוטרים שהגיעו למקום איתרו חשוד במעשה, בן 56, המתגורר במקום ולהערכת חוקרי המשטרה, לאור ממצאים ראשוניים בזירה, נראה כי קיימת היכרות בין השניים. חשוד זה נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בקריית גת.



דיווח: "קוריאה הצפונית מתכננת ניסוי בטיל שמגיע לטריטוריה אמריקאית"



קוריאה הדרומית טוענת כי הצפון קוריאנים מתכננים לבצע שיגור של טיל בליסטי לקראת התרגיל הצבאי הצפוי שלהם בשיתוף עם ארצות הברית, כך דווח היום (שבת) בכלי התקשורת במדינה שציטטו גורמים בממשלה הדרום קוריאנית.
בדיווח בעיתון הדרום קוריאני "דונגה איבו", שציטט גורם בממשל נאמר כי תמונת לוויין מראה משגרי טילים בליסטיים שהועברו ממתקנים סמוכים לפיונגיאנג ובמחוז פיונגאן שבצפון המדינה המסוגרת. גורמים צבאיים מקוריאה הדרומית וארצות הברית חושדים כי הצפון קוריאנים מתכוונים לשגר את טילים המסוגלים להגיע לעבר טריטוריה אמריקאית. 

הטורים הנקראים במהלך השבת: 

טראמפ פעל נכון מבחינה טקטית כשניסה לגרום לאיראן "להזיע" - הטור של יוסי מלמן

בדרך לסיום הקדנציה, טראמפ ייאלץ לעבור את פיונגיאנג וטהרן - הטור של אלון בן דוד



חיבוק דוב: טראמפ הוא הברכה והקללה של ישראל בנוגע לאיראן - הטור של אודי סגל