קסאם סולימאני, הבכיר האיראני המשמש כמפקד כוח קודס האחראי לפעילות משמרות המהפכה מחוץ לגבולות איראן, הגיע על פי הדיווחים לחבל כורדיסטאן. על פי ההערכות הוא הגיע לאזור על מנת לשכנע את הכורדים לרדת מעניין העצמאות. במקביל האיראנים מתחילים לסגור את מעברי הגבול עם הכורדים, כאשר גם המדינות הגובלות מתחילות להצר את צעדיהם של הכורדים, עם דגש על הטורקים.



בינתיים בא-ראקה, בירת דאעש שנכבשה מחדש מידי הארגון, נראו החל מאמש תמונות של שמחה גדולה, על נפילתה של המדינה האסלאמית. בשעות האחרונות מתבררים פרטים נוספים על הסכם בין הכוחות של הקהילה הבינלאומית, לבין ארגון דאעש. על פי ההסכם כל הלוחמים ממוצא סורי יוכלו לעזוב את העיר, כאשר רק פעילים זרים שהצטרפו מרחבי העולם יישארו מרוכזים במגרש כדורגל גדול בעיר שם נמצאים כרגע המחבלים.



הבעיה בהסכם המתגבש על פי ארגון זכויות האדם הסורי היא שבין הסורים השוהים באצטדיון, נמצאים גם מי שאחראים לפיגועים בפריז בתקופה האחרונה, כך על פי המודיעין הצרפתי ולכן הצרפתים בולמים את קיום הסכם שמתעכב בשלב זה. 



חיילים בנשק שלוף לאחר הפיגועים בפריז. צילום: רויטרס



אתמול הודיעה המיליציה הכורדית בסוריה, הנלחמת לצד הכוחות הדמוקרטיים הסורים, כי דאעש נמצא על סף תבוסה באזור א-רקה, ועלול להיפרד ממנה כבר במהלך 48 השעות הקרובות. "הקרבות נמשכים בעיר א-רקה, והארגון עומד להיות מובס. היום או מחר אפשר יהיה לשחרר את העיר", אמר דובר המיליציה הכורדית (YPG) נורי מחמוד. בדיווח של "אל-ג'זירה" בשעות הערב, נמסר כי הכוחות כבר השתלטו לחלוטין על א-רקה, לאחר שהגיעו לסיכום עם דאעש להוציא את אנשיו מהעיר.



לפי עדי ראייה, לוחמי דאעש ומשפחותיהם – בעלי אזרחות סורית - כבר עזבו את העיר, ואוטובוסים הגיעו לאזור ופינו ממנו לוחמים זרים ואת קרוביהם, כאשר לא ידוע לאן הם יילקחו. בנוסף דווח, כי 140 אנשי דאעש זרים הסגירו את עצמם לכוחות הלוחמים.
יש לציין, כי במהלך מלחמת האזרחים, המתנהלת בסוריה כבר שש שנים, הגעה של אוטובוסים לאזורי עימותים בדרך כלל נעשתה על מנת לפנות לוחמים מהשטח. גם הפעם אישרה הקולאיציה בראשות ארצות הברית, כי שיירה של אנשי דאעש סורים עוזבת את העיר. "פינוי הלוחמים התאפשר בהתערבות המועצה המקומית בא-רקה ומועצת השייח'ים, והיא לא כוללת את לוחמי דאעש הזרים", נאמר בהודעה. המטרה היא "למזער את הנזקים והפגיעות בקרב אזרחים, כאשר ההסדר לא כולל את הטרוריסטים הזרים בדאעש", נאמר בהודעה, מה שמתפרש כי ניתן "פרוזדור בטוח" ללוחמי דאעש הסורים.