נשיא חבל קטלוניה, קרלס פוג'דמון קרא היום (שני) במסמך ששלח לראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, להיפגש מהר ככל האפשר ולדון במצב החבל. עוד הוא קרא לקיום דיאלוג בין הצדדים בחודשיים הקרובים, כך על פי דיווחים בתקשורת הספרדית. עוד דווח כי הוא פנה אליו בבקשה לעצור את ההליכים בבית המשפט נגד מפקד משטרת קטלוניה. עם זאת, פוג'דמון לא סיפק תשובה ברורה לגבי כוונותיו בדבר הכרזת העצמאות של קטלוניה.
 
היום יפוג האולטימטום בן חמשת הימים אותו נתנה מדריד לפוג'דמון, בו הוא אמור להחליט האם להכריז על מדינה עצמאית. כזכור, ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי הציב ביום רביעי אולטימטום לממשלה הקטלנית, האם הם מחליטים לזנוח את הכרזת עצמאותם. אם לא יעשו כן, תשהה ספרד את האוטונומיה של החבל ותשלוט בו באופן ישיר, כך לפי ראחוי. אם יעשה פוג'דמון יכריז עצמאות, יקבל הזדמנות לחזור בו תוך 3 ימים לפני ביטול האוטונומיה של החבל.

מריאנו ראחוי. צילום: רויטרס
כאמור, במידה ותוכרז עצמאות החבל, הממשלה הספרדית צפויה לפעול לפי סעיף 155 בחוקה, המאפשר את ביטול הריבונות של קטלוניה. הסעיף יאפשר למעשה למדריד לשלוט באזור ויחייב קיום בחירות מחודשות בחבל הארץ. 
גורמים בממשלת ספרד, שהתכנסה ביום רביעי האחרון לדיון חירום, בנוגע להצהרתו של נשיא קטלוניה קרלס פוג'דימון יום לפני כן בפרלמנט האזורי - בה הוא הודיע כי הוא משהה את מהלכי העצמאות כדי לאפשר הזדמנות לדיאלוג עם מדריד, מסרו כי "ננקוט בצעדים יוצאי דופן אם קטלוניה לא תיסוג מהצהרת העצמאות".