האם אפשר היה למנוע את הטבח שביצע המחבל מוחמד מראח בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בטולוז במרץ 2012, שבו נרצחו שלושה ילדים ומורה בבית הספר? מעדותו של ראש שירותי הביטחון הצרפתיים דאז באזור טולוז, במשפטו של אחיו של מראח עבד אל קאדר, הנאשם בסיוע לפשע, עולה כי היה סיכוי כזה, אך הוא בוזבז על ידי ראשי שירותי הביטחון הצרפתיים. 



על פי העדות, אחרי מעשה הרצח השני מתוך שלושה של החיילים הצרפתים בעיר מונטובן ב־15 במרץ 2012 (הראשון היה רצח חייל ב־11 במרץ - ג"ק), הוא חשד כי המבצע היה חבר בכנופיית הג'יהאדיסטים באזור.
 
אחראי הביטחון אף מסר לממונים עליו רשימה של 13 חשודים ומראח בתוכם, אך אלה פסלו את כיוון החקירה הזה וחשדו דווקא בפעולה של חוגי הימין הקיצוני. הם אפילו סירבו לבקשת ראש השירותים המקומי לאפשר לו לעיין בצילומי מצלמות האבטחה שבהם נראה התוקף. פרקליטי המשפחות לא הסתירו את זעמם והאשימו את השלטונות בהסתרת העובדות. 
 

"מדובר בשקר של המדינה. הכל מצביע על כך שהפשע היה נמנע לו נוצל המידע של אלה שהחזיקו בו", אמר עורך הדין פטריק קלוגמן. בעדותו סיפר עוד הממונה לשעבר כי ראשי השירותים ראו במראח מועמד מתאים לשמש מודיע משטרתי ותיארו אותו כ"בעל אישיות פתוחה, שאינו שייך לשום רשת טרור". 
עבד אל ר'אני, אחיו הבכור של מוחמד מראח, סיפר כי משפחתו התחנכה על שנאת יהודים, והאב, אזרח אלג'יראי, אמר כי יפוצץ את עצמו אם ישראל תתקוף שוב ילדים יהודים בעזה.