נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אף פעם לא ניחן ביכולות טאקט מופלאות, אבל נדמה שהפעם, הסערה שחולל בארצות הברית, גרמה לו שוב להיראות כמו מישהו קר ולא אכפתי. הפעם מדובר בהתייחסות שלו לאלמנתו של לה דיוויד ג'ונסון, חייל אמריקאי שנהרג במהלך שירותו במארב בניז'ר בתחילת החודש, ושגופתו הוטסה בחזרה לארצות הברית, על מנת לקיים את טקס ההלוויה שלו. 



חברתה של האלמנה הטרייה, חברת בית הנבחרים האמריקנית פרדריקה ווילסון, שהתה איתה ברכב וסיפרה על השתלשלות האירועים בשיחה: "היא מאוד מוטרדת, היינו במכונית ביחד, בדיוק היינו בדרכנו וחשבנו לראות את הגופה, ואז שמעתי את מה שהוא אמר. הוא היה על רמקול. הוא פנה אליה ואמר לה שהוא מצטער על אבדנה, ושבעלה "ידע לאן הוא נרשם, אבל כשזה קורה, זה עדיין כואב". הוא אמר את זה לאישה שכרגע איבדה את בעלה, שבדיוק הבינה שהיא לא תוכל אפילו לראות את הגופה של בעלה, ולא תוכל לקיים טקס של ארון פתוח בגלל המצב של הגופה, למרות שהיא רצתה מאוד להיפרד ממנו. ככה מדבר נשיא ארצות הברית?". השיחה בין הצדדים נמשכה כחמש דקות. 

"לאלמנה הזאת יש עכשיו ילד בן שש וילדה בת 3, היא נמצאת בהיריון בחודש השישי והוא פשוט אמר לה את זה ככה. איך הוא, נשיא ארצות הברית, יכול להיות כל כך לא רגיש, זה פשוט חוסר כבוד למשפחה, זה חוסר כבוד לכל משפחה ולכל חייל ששילם את המחיר הגדול ביותר כדי שאנחנו נהיה חופשיים. הוא היה חלק מהקהילה שלנו, הוא היה הגיבור שלנו. אין לנו הרבה גיבורים באזור שלנו, אבל הוא היה גיבור, ואנחנו לא אהבנו, בלשון המעטה, את מה שאמר הנשיא. אתה לא אומר דבר כזה לאלמנה שמתאבלת. ביקשתי ממנה שתתן לי את הטלפון, כעסתי. זה כמו להגיד 'הלכת לזה במודע, אם לא רצית למות, לא היית צריך לעשות את זה".

"היא לא הגיבה, היא רק בכתה, היא לא יכלה להגיד לו כלום, והיתה בהלם. היא אמרה לו 'תודה ולהתראות'. כל מי שהיה ברכב פשוט בכה, זה היה בכי מאוד גדול. צריך לזכור שהם עדיין היו עצובים כי הארון לא יכול להיות פתוח". לאחר מכן התייחסה למותו של לה דוויד ואמרה: "כשאחזור לוושינגטון, אבקש לחקור. אנחנו לא מבינים למה הוא הופרד משאר הצוות. ביקשתי חקירה בנושא, כי אנחנו רוצים לדעת מה קרה, ולמה הוא הופרד משאר המחלקה שלו". 
מהבית הלבן נמסר בתגובה כי "השיחות של נשיא ארצות הברית עם המשפחות של הגיבורים האמריקאיים שהקריבו את הקורבן הגדול ביותר, הן פרטיות".