המשבר בספרד לקראת פיצוץ. נשיא חבל קטלוניה, קרלס פוג'דמון נמנע מלהיענות לדרישתה של מדריד ולמשוך את ההכרזה על מדינה עצמאית עד הבוקר (חמישי) ב-10:00. יתרה מכך, הוא הודיע היום לראש הממשלה מריאנו ראחוי כי הפרלמנט הקטאלני עשוי להצביע על הכרזת עצמאות רשמית במידה והממשלה במדריד תימנע מקיום שיחות עם קטלוניה. המכתב של פוג'דמון לראחוי מהווה התעלמות מתפוגת האולטימטום שהציבה מדריד לברצלונה לבטל את הרצון להיפרדות. 

במכתב הזכיר פוג'דמון לראחוי כי הצעתו לקיים דו שיח בין ברצלונה למדריד לא נענתה. הוא מתח ביקורת על הממשלה המרכזית על מעצרם של שני מנהיגי תנועות לעצמאות, החלטה הוא מייחס לדיכוי של המדינה נגד הקטאלנים. 
 
"למרות כל המאמצים להשעות את ההכרזה ורצון שלנו לדבר, העובדה שהתשובה היחידה היא האיום להשעות את האוטונומיה, מצביעה על כך שאנחנו לא ערים לבעיה ולא רוצים לדבר", כתב פוג'דמון. 
 
בתגובה לאיום, הממשלה הספרדית תפעיל ביום ראשון את סעיף 155 לחוקה, המאפשר לה להשעות את האוטונומיה הפוליטית של החבל, כך נמסר ממשרד ראש הממשלה ראחוי. בשבת צפויה הממשלה להתכנס לישיבה מיוחדת כדי לדון במשבר עם קטלוניה. 

שלשום הכריז בית המשפט החוקתי של ספרד כי משאל העם שנערך על עצמאות קטלוניה מבוטל. דובר בית המשפט אמר כי חוק משאל העם שאושר על ידי ממשלת המחוז האוטונומי אינו עוד בתוקף. ממשלת קטלוניה הגיבה מיידית לפסיקה. דובר ממשלת החבל, ג'ורדי טורלול אמר כי ההחלטה היתה מהירה וכי "המנדט של משאל העם נמשך". הוא גם הבהיר כי "כניעה היא לא תסריט קיים בעיני הממשלה הקטאלנית".