הנציגות האיראנית בחבל הארץ הכורדי גינתה היום (ראשון) הפגנה שנערכה מול בניין הקונסוליה בארביל, ובמהלכה עלו מפגינים על גדר הקונסוליה וקרעו את דגל הרפובליקה האסלאמית שהיה תלוי בכניסה לבניין. ההפגנה באה במחאה על מעורבות של מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן במבצע העיראקי להשתלטות על העיר כרכוכ במזרח חבל הארץ הכורדי.



כזכור, במהלך השבוע האחרון פעל צבא עיראק, בליווי כוחות מיליציה שיעים בחבל כרכוכ העשיר בנפט, שהממשלה הכורדית בארביל השתלטה עליו בשנת 2014, בעת שדאעש השתלט על אזורים נרחבים במדינה. ביום שישי האחרון נסגו כוחות הפשמרגה, המיליציות הכורדיות, אל קווי 2014 ללא לחימה של ממש, ובצבא עיראק הכריזו על ניצחון במאבק. 



דובר מטעם "ההסברה של המלחמה", המזוהה עם השיעים, דיווח כי מנגנוני המאבק בטרור, המשטרה הפדרלית ואל-חאשד א-שאעבי (קואליציה של מיליציות שיעיות), נפרסו מחדש באזור והשליטו סדר וביטחון באזור אלטון-כוברי. בתמונות שפרסם בטוויטר, נראו לוחמי הפשמרגה מקבלים טיפול רפואי בבית חולים שדה שהוקם באזור. לא נמסר מה מספר הפצועים, ואם היו הרוגים משני הצדדים. עוד נאמר, כי הכוחות פרוסים במחוז חאנקין עם יציבות ביטחונית, וכי החיים באזור חזרו לשגרה. "כל מי שאומר שיש מתיחות ביטחונית שקרן", הבהיר הדובר.



בתוך כך, גם בחיזבאללה מרוצים מהניצחון העיראקי בכירכוכ. שיח' נביל קאוק, אחד מבכירי הארגון, אמר היום כי הניצחון של הכוחות העיראקיים בגיבוי איראן על כוחות הפשמרגה הכורדים בכירכוכ הוא ניצחון של ההתנגדות על ארצות הברית וישראל.

קאוק, הדמות הבכירה של ארגון הטרור בדרום לבנון וסגן יו"ר הוועד המנהל שלו, אמר שהאזור נכנס לשלב חדש וכי הסיכויים נוטים לכיוון חיזבאללה. "ההישגים האיכותיים והאסטרטגיים בכירכוכ היא הישג חדש לציר ההתנגדות ותבוסה נוספת לטראמפ, אמריקה, ישראל ואחרים באזור", אמר השיח' והוסיף שארצות הברית שוושינגטון לא תוכל לשנות את העמדות של חיזבאללה באמצעות סנקציות, "לה יום, לא מחר ולא בעתיד". חיזבאללה ישלים את הדרך שלו לניצחון.