הנשיא דונלד טראמפ הנחה לשים בכוננות של 24 שעות ביממה מפציצים גרעיניים, זאת על רקע המתיחות עם קוריאה הצפונית, כך דווח הלילה (שני) במגזין הביטחוני "Defense One" וצוטט בהמשך בכלי התקשורת האמריקאים. המהלך של הצבת המפציצים, שיהיו מדגם B-52, לא נעשה מאז סוף המלחמה הקרה בשנת 1991. 



מפקד חיל האוויר האמריקאי, דיוויד גולפיין, אמר במהלך ביקורו בבסיס בארקסדייל שבמדינת לואיזיאנה כי "זהו עוד צעד להבטיח שאנחנו מוכנים. אנחנו לא מתכוננים לאירוע ספציפי אלא למציאות של המצב העולמי בו מצאנו את עצמנו". גולפיין הוסיף ש"הדבר לא ייעשה לשם הגנה מאירוע ספציפי, אלא יותר כדי להתמודד עם הסיטואציה הגלובאלית הנוכחית".



בסוף השבוע, מנכ"ל משרד החוץ של פיונגיאנג בכנס שהתקיים במוסקבה כי קוריאה הצפונית לא מתכוונת לקיים שיחות עם וושינגטון ביחס לתוכנית הגרעין שלה, זאת על פי דיווח של סוכנות הידיעות RIA.



לדברי הבכיר הדיפלומטי, צ'ו סון הואי, אמריקה "תצטרך להשלים עם המצב הגרעיני של קוריאה הצפונית". "זה עניין של חיים ומות בשבילנו. המצב הנוכחי מעמיק את ההבנה שלנו שאנחנו זקוקים לנשק גרעיני כדי להדוף התקפה אפשרית", הוסיף סון-הואי.



ההתבטאות האחרונה מגיעה לאחר צעד חסר תקדים של המדינה המסוגרת, שבמסגרתו היא פנתה לאוסטרליה בדרישה להרחיק את עצמה מממשלתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כך עולה מהצהרה של הממשלה האוסטרלית שפורסמה לפנות בוקר, לפיה היא קיבלה באחרונה מכתב בנושא מפיונגיאנג.