ארגון זכויות אדם סורי מדווח היום (שני) כי ארגון "המדינה האסלאמית" ביצע טבח בעיירה הסורית אל קריאטיין שבאזור חומס לפני שנכבשה אתמול על ידי הצבא הסורי. "מוקד המעקב הסורי לזכויות אדם" דיווח כי לוחמי דאעש הרגו לפחות 128 בני אדם בתקופה של כשלושה שבועות שקדמה לנפילת העיירה. לא הייתה תגובה מיידית לדיווחים מבכירי המשטר הסורי או מהתקשורת הממשלתית במדינה. 

ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי 83 בני אדם הוצאו להורג ב-48 השעות האחרונות לפני נפילת העיר לידי הצבא הסורי והמיליציות השיעיות, וכי דאעש האשים את האזרחים כי הם "סוכנים של המשטר". מנהל הארגון, רמי עבד אל רחמן, אמר כי: "לאחר שהמשטר כבש אותה, תושבי העיירה מצאו את הגופות ברחובות. הם נורו למוות או הוצאו להורג עם סכינים".  
 
כזכור, כוחות הקואליציה הודיעו אתמול כי כבשו מידי ארגון "המדינה האסלאמית", שדה נפט גדול במחוז דיר אל זור שבמזרח סוריה. מדובר אחד משדות הנפט הגדולים במדינה, שנמצא על הגדה המזרחית של נהר הפרת, והוא נכבש במהלך לחימה באזור שכללה בין היתר תקיפות אוויריות שביצעו מדינות הקואליציה.  

כוחות סוריה החופשיים משחררים את א-רקה. צילום: רויטרס
כוחות סוריה החופשיים משחררים את א-רקה. צילום: רויטרס

 

נפילת שדה הגז באה לאחר רצף תבוסות עבור דאעש. העיר א-רקה, בירתו של ארגון הטרור בסוריה, נפלה בשבוע שעבר לידי המיליציות הכורדיות הנתמכות על ידי ארה"ב. באותו יום נכבשה גם העיר אל מיאדין שנפלה מידיו לידי כוחות הצבא הסורי שנתמכו על ידי חיל האוויר הרוסי.