גורם בכיר בממשל טראמפ התייחס היום (שני) לביקור המשלחת הפלסטינית בטהרן, בסוף השבוע האחרון, כי "חמאס מתחננים בפני איראן לקבלת עזרה בלחימה מול ישראל". ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של הנשיא האמריקאי למזרח התיכון כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ארגון חמאס, שהביא רק חורבן וצער לפלסטינים, מתחנן לסיוע בהרס ישראל. לפלסטינים מגיע הרבה יותר מזה, ואנחנו חייבים למצוא דרך טובה כדי להבטיח שלום ושגשוג באזור". 



מוקדם יותר היום, נציג חמאס בטהרן, חאלד קדומי, אמר כי "ארגונו פועל לחיזוק היחסים האסטרטגיים עם איראן, שתמשיך לתמוך בהתנגדות הפלסטינית בכל החזיתות". בראיון לביטאון חמאס ברצועת עזה, על רקע ביקור משלחת של בכירי הארגון בראשות סגן מנהיג חמאס סלאח עארורי, הוסיף קדומי כי "הביקור של הנהגת הארגון לבירה האיראנית, בא במסגרת הצעדים הדיפלומטיים לעדכן את כל המדינות בסוגיה הפלסטינית, במיוחד בעניינים הקשורים בהתנגדות לכיבוש". 



לדבריו, "הדרישה של עארורי לחזק את היחסים עם טהרן ולסייע להתנגדות נגד הכיבוש המהווה סכנה לכל בירות האזור, התקבלה בברכה על ידי מארחיו. המחלוקת עם איראן הסתיימה".



הבכיר בחמאס התייחס למה שכונה "פרובוקציות" של ישראל בעניין הידוק היחסים בין חמאס לטהרן. "אנחנו לא שמים לב לפרובוקציות הללו", אמר. "נמשיך לחזק את הצעדים שלנו למען חיזוק ההתנגדות באזור ובעולם. איראן המשיכה לתמוך בנו, ובכל מקרה אנו שותפים בעניין המאבק נגד הכיבוש". קדומי הזהיר בנוסף את הפלסטינים מ"הסכנה מנרמול היחסים עם הישות (ישראל). ההתנגדות מתנגדת להיגיון זה, שנרמול היחסים יביא לשיפור המצב הפנימי"